Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#1434Průtahy při žádosti o odstoupení od kupní smlouvy po 3. opakované závadě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2013, před 11 lety

Jiří Příhoda

Znění stížnosti

V únoru jsem si pořídil nový notebook, od té doby jsem ho 3x dával do servisu na záruční opravu, 2x došlo k výměně základní desky z důvodu špatné grafické karty, 1x k výměně základní desky z důvodu špatné zvukové karty. Závada grafické karty se před několika dny projevila znovu(tedy čtvrtá závada na zařízení celkově, třetí grafické karty), odnesl jsem proto počítač do servisu, kde jsem si nechal závadu pouze ověřit(nikoli opravit) a následně zavezl prodejci a požadoval odstoupení od kupní smlouvy a návrat peněz z důvodu třetí totožné opakované závady. Bylo mi oznámeno, že se notebook pošle dodavateli na posouzení, jestli mám na vrácení peněz nárok. Tento úkon může prý trvat až 14 dní.

Skutečně se jedná o správný postup, má prodejce na takovýto postup právo?

Z toho jak jsem pochopil situaci po jejím pozdějším přezkoumání, by měl prodejce v případě, kdy jsem třemi (resp. čtyřmi)servisními protokoly o závadách zařízení prokázal, že mám nárok na odstoupení od smlouvy, mi umožnit od ní odstoupit ihned a peníze vrátit okamžitě.

Rád bych proto zjistil, zda je přístup prodejce v daném případě oprávněný, či nikoli.


Produkt

Notebook Lenovo ThinkPad Edge E430 černý 3254-CQG, s. číslo 51SNZNCQMCMP1LF1K


Požadované řešení

vrácení peněz bez další prodlevy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2013 09:20, před 11 lety

Pokud se jedná o třetí stejnou vadu za sebou, kterou prodejce uzná v rámci reklamace, tak má spotřebitel nárok od kupní smlouvy odstoupit dle § 622 odst.2 občanského zákoníku a rozhodnutí soudu R22/1983.
Tento nárok je potřeba uplatnit předem do reklamačního protokolu, aby prodejce v případě uznání vady věc již neopravoval nebo nevyměňoval. Požadované řešení je tedy potřeba uplatnit u prodejce prokazatelným způsobem v okamžiku uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamace).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.11.2013 09:01, před 11 lety

Vážený pane Příhodo,

prověřil jsem aktuální stav Vaši reklamace.

V současné chvíli je zařízení na posouzení, zda-li jsou splněné veškeré garanční podmínky.

Jenom podotýkám, že se jedná o zcela standardní postup se kterým se setkáte i u ostatních prodejců.

Vyřešení Vaši reklamace očekávám do první poloviny příštího týdne dle Vámi zvoleného postupu. Tedy vystavením dobropisu. Dle platné legislativy máme na tento případ standardních 30 dnů. Přesto tuto lhůtu nebude potřeba využít v maximální délce.

S pozdravem,

Jan Melicherík
Vedoucí reklamačního oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.11.2013 16:48, před 11 lety


Jiří Příhoda

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, děkuji za informaci a objasnění situace.

Do budoucna by možná nebylo od věci podrobněji popsat řešení podobného problému na Vašich internetových stránkách. Řídil jsem se doporučením Vašeho reklamačního řádu odnést počítač do autorizovaného servisu místo na prodejnu, ale nevěděl jsem, že v případě třetí reklamace je třeba odnést zařízení již přímo na prodejnu a mylně (a zbytečně) jsem tak znovu navštívil servis.

Děkuji a přeji hezký den