Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#14350Poškození zásilky a dlouhá dodací doba

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 hodiny 33 minut

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2017, před 8 lety

Zdeněk Krátký

Znění stížnosti

Zásilku jsem poslal dne 9.1.2017 a byla adresátovi doručena 13.1.2017 ale co je nejhorší že byla poškozena i když jsem ji poslal křehce a stálo mě to 223kč.Jednalo se o klec která byla poškozena ze spodu a i po stranách jakou mi to dalo práci vyrobit takovou krásnou klec a je poškozená jen mě mrzí že příjemce ji převzal.Tady na je vidět jak česká pošta zachází s křehkými balíky i přes vysokoučástlu za doručení.Děkuji za vyřízení.Krátký Zdeněk


Požadované řešení

Prosim vyřešení poškozené zásilky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2017 11:14, před 8 lety

Při poškození zásilky, je potřeba ji v souladu s poštovními podmínkami reklamovat nejpozději do dvou dní od převzetí. Pošta má na vyřízení reklamace klasickou 30-ti denní lhůtu podle zákona o ochraně spotřebitele.

Jestliže bude reklamace zamítnuta, je tu možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození došlo. Pokud spotřebitel vyčerpal prostředek reklamace přímo u České pošty, a přesto nedosáhl uspokojivého vyřízení reklamace nebo stížnosti, je možné se obrátit na poštovního ombudsmana. Jeho úkolem je posoudit správnost postupu a jeho samotný výsledek. Nejpozději do 30 dnů je pak povinen informovat o svých závěrech.

Dále je možné směřovat své stížnosti a podněty k provedení kontroly přímo na Český telekomunikační úřad. Vždy je ale možnost nechat celý spor rozhodnout soudem. Jen pozor na promlčení. Domoci se nároku na náhradu škody může spotřebitel ve lhůtě šesti měsíců ode dne podání poštovní zásilky. Námitkou promlčení ze strany pošty by soudní řízení nabralo rychlý spád, a to v neprospěch spotřebitele.

Pro odpovědnost pošty za dodání běžné vnitrostátní zásilky je rozhodující, zda bylo její přijetí potvrzeno či nikoliv. Pošta za zásilky bez podacích lístků neodpovídá. Jestliže pošta eviduje podání zásilky, odpovídá za její ztrátu, poškození a úbytek jejího obsahu.

Škoda musí být nahrazena v penězích, v hotovosti a v české měně nejpozději do jednoho týdne ode dne, kdy ze šetření vyplynulo, že pošta má povinnost škodu nahradit. Do této lhůty se ale nepočítá doba nezbytná pro zjištění výše požadované náhrady škody a pro ověření její oprávněnosti. Spolu s náhradou škody má spotřebitel dále právo na vrácení uhrazené ceny za reklamovanou poštovní službu. Poštovní podmínky uvádějí povinnost pošty tak učinit bez průtahů.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana:
http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.