Společnost


Nejfuton s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#14361Nesplnění funkčnosti zboží zakoupeného přes internet, nemožnost vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů - viz reklamační řád společnosti, neb jde o zakázku na míru ), to je diskutabilní, navíc mnou 2x ověřeno telefonicky, zda jde o skládací futon - tedy matraci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 7 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2017, před 8 lety

VERONIKA MARIE ŽIŽKOVÁ

Znění stížnosti

telefonicky jsem objednala matraci futon, dojednání míry, barvy (vše v nabídce, nic speciálního, ač jde vždy o individuálně vyr. kus), 2 telefonáty, zda půjde matrace složit (10let jsem podobnou skládala, používala), dodání zboží, platba v hotovosti 5240 Kč (jsem matka samoživitelka a je to pro mne velká položk), matrace vážící 31 kg nešla vůbec složit, podle obrázků na nettu jde o matraci, která ani zde není složena, je mnohem širší, kamarád 100kg muž ji sám nesložil, je těžká, já jsem si manipulací namohla záda(denně zvedám dcerku 15 kg, ale tohle nejde), nesložený futon zabírá v garsonieře celý půlpokoj, volala jsem, napsala formulář odstoupení od smlouvy, futon musí jít běžně složit, volala jsem na centrálu, neochota sdělit info, jen mail z reklamačního, jak futon skládat - nelze to, to umím, když je futon disponovaný, odpověď zněla - žádné peníze nedostanu zpět - nevztahuje se na zakázkové výrobky, ale to bych si nemohla objednat přes jejich stránky nic, nešlo o nic mimořádného z mojí strany, prý to každý složí - opravdu to nelze, zkoušelo to více lidí, futon nesplňuje požadavky, prý jsem měla počítat, že taková plocha (140x200, něco váží...uf)chtělo se mi plakat, nemám peníze, ani futon, ani nějakou cestu, jak odstoupit z jejich slov


Produkt

futon matrace, bavlna, červený, 140x200, číslo faktury č.FV 1700041, číslo objednávky 7358


Požadované řešení

1.možnost návratu peněz (futon samozřejmě odesílám zpět, nemohu ho mít doma, s pomocí kamarádů, kteří jsou schopni jej sbalit a (nemám auto) dát na pobočku PPL k odeslání), neb futon je nefunkční, dotaz mnou položený telefonicky před přijetím do výroby a posléze před odesláním, byl vzat do výroby a před odesláním, 2.nebo výroba nového futonu, s menším obsahem, lehčí gramáží...ale musím mít jistotu, že jde složit "normální ženě"...už nechci řešit další odesílání zpět, už tak složité přes známé, co ho unesou a PPL (cca 300Kč)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2017 09:21, před 8 lety

Odstoupení od smlouvy je ze zákona možné jen ve stanovených případech. Jednou z těchto možností je odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí věci, pokud šlo o nákup na dálku (tzn. přes internet, telefon,… - § 1820 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). Dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku spotřebitel nemá nárok na odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o věc upravenou podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (ale musí jít skutečně o individuální přání spotřebitele – například nábytek na míru, zboží s rodinnou fotkou atd.), nemyslí se tím např. zboží určité barvy a určité velikosti, které má prodejce v nabídce a které si spotřebitel pouze zvolil).

Pokud prodejce provozuje e-shop a zákazník by se pokusil vrátit ve 14 dnech věc vyrobenou podle jeho požadavků, může ho odmítnout z důvodů zmíněných výše. Pokud si však spotřebitelka objednala zboží, které tvoří standardní nabídku a nenechávala si zboží jakkoliv upravovat pro svoji osobu, má pak skutečně podle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od doručení zboží.

Dle směrnice EU o právech spotřebitelů nemůže spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, pokud předmětem této smlouvy bylo dodání zboží vyrobeného podle jeho požadavků nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, to je stanoveno v čl. 16 písm. c) této směrnice. V čl. 2 odst. 4 je pak vysvětleno, co se myslí zbožím vyrobeným podle požadavků spotřebitele - jedná se o takové zboží, které není prefabrikováno a které je vyrobeno na základě individuálního výběru nebo rozhodnutí spotřebitele, přičemž obě podmínky musí být splněny zároveň.

Matrace však obecně spadá pod výjimky podle § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, od nichž nelze odstoupit z hygienických důvodů, ledaže by spotřebitelka matraci ještě nevybalila z ochranného uzavřeného obalu. Kdyby zůstala matrace nevybalena, potom lze uplatnit odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů od převzetí zboží. V opačném případě nikoliv.

Státní dozor v oblasti ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:
•má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
•hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
•odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
•je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
•vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. V takovém případě je pak povinnost na straně prodávajícího, aby prokázal, že tomu tak nebylo. Kupující je tak v silnějším postavení, neboť důkazní břemeno leží právě na prodávajícím.

V rámci reklamace má spotřebitel nárok na opravu věci. Není-li tato možná, tak na výměnu věci za věc identickou, totožnou, a není-li ani tato možná, tak na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Namísto kteréhokoli zmíněného nároku má možnost zvolit si slevu z kupní ceny.

Nárok si kupující zvolí při uplatnění reklamace a tento se zapíše do tzv. reklamačního protokolu spolu s datem přijetí reklamace a jejím obsahem. Tento je prodávající povinen kupujícímu vydat a následně reklamaci bez zbytečného odkladu vyřídit, nejdéle však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění.

Pro lepší uplatnění nároku spotřebitele a rovněž pro případ, kdy by prodávající zamítl uplatněnou reklamaci, doporučujeme obrátit se na soudního znalce, který by podpořil tvrzení spotřebitelky. Jestliže by znalecký posudek vyšel ve prospěch spotřebitelky, je možné namítat u prodávajícího nevyřízení reklamace řádně v zákonné lhůtě, neboť reklamaci zamítl, ačkoli vada na věci existuje. V takovém případě se jedná o porušení povinnosti ze strany prodávajícího a spotřebitelka tak má možnost odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny.

Seznam znalců naleznete na stránkách justice (www.justice.cz) nebo rovněž na adrese https://www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.1.2017 16:08, před 8 lety

Dobrý den,

dnes jsme obdrželi matraci na v první řadě bychom rádi poděkovali za příkladné zabalení a dodání. S klientkou bylo dohodnuto řešení a podle něho budeme dále postupovat. Rád bych uvedl, že materiály ke stížnosti jsme obdrželi dne 16/01 emailem a posléze i prostřednictvím D-testu. Dnes tedy dle dohody věc uzavíráme k oboustranné spokojenosti.

Děkujeme

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.1.2017 16:41, před 8 lety


Ž

Dobrý den, nejprve moc díky všem stranám - Dtestu, firmě Nejfuton nakonec za vstřícnost a rozřešení. Dtest zareagoval velice rychle, profesionálně a jasně věc formuloval, zprostředkoval řešení a pomoc. Ale hlavně firma Nejfuton přistoupila na dohodu a vrácení peněz. Vnímám, že každý má a měl v tomto případě zájem na co nejlidštějším a fér řešení. Firmě byl futon vrácen,samozřejmě bez použití a kvalitně dodán, ona vše rychle zařídila, podala mne o dodání futonu info a (zatím příslib) vrátí mi peníze v celé výši. Nezbývá než poděkovat a jako se píší stížnosti, píši i pochvalu za vše.
Veronika M. Žižková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2017 14:12, před 7 lety

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.