Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, VŠICHNI KUPUJÍCÍ ZPOZORNĚTE!!!!!
chtěl bych se podělit o svůj HROZNÝ zážitek s firmou Mobil se zárukou (Salbio data tech).
U firmy jsem zakoupil mobilní telefon Huawei Ascend P6. Telefon jsem celkem 3x reklamoval se stejnou závadou. První dvě reklamace proběhly úspěšně (telefon byl opraven- to že byl vrácen v horším stavu ani nebudu uvádět) ale po pár dnech používání telefon vykazoval opět stejné závady. Třetí reklamace proběhla tak, že jsem mobilní telefon zaslal na reklamaci. Z třetí reklamace se mi však vrátil úplně cizí telefon (stejný typ). Jiný fyzický stav, jiné IMEI!!! V telefonu byly navíc cizí SMS. Firmu jsem proto kontaktoval a chtěl to s ní vyřešit. Bohužel firma odmítla připustit, že by zaslala jiné zařízení. Ani po dlouhém tahání s firmou, řešení problému s ČOI a ČT ničemu nepomohlo. Celou věc jsem nucen předat právní kanceláři a vymáhat vrácení mého původního mobilního telefonu nebo celé částky zpět.
TUTO FIRMU V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEDOPORUČUJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
CELÝ POPIS MÉHO PŘÍPADU MŮŽETE SLEDOVAT v pondělí 23. 1. v 17:40 na ČT1, reportáž bude poté k dispozici také v archivu ČT1 na stránkách České televize.
V případě že bude chtít někdo bližší informace, tak mi můžete volat či psát.
tel. +420 605 386 736
email: macosek.petr@gmail.com
mobilní telefon Huawei Ascend P6
Celý případ by se vyřešil vrácením mého původního telefonu nebo vrácením celé částky vč. nákladů spojených na uplatnění reklamce.
|
Tweet |
Prodávající je povinen po vyřízení reklamace spotřebiteli reklamovanou věc vydat, neboť se jedná o majetek spotřebitele. Pokud tak neučiní, může se spotřebitel domáhat vydání věci soudní cestou a zároveň může po prodávajícím žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s tím, že nebylo možné věc po dobu, kdy byla neoprávněně zadržovaná prodávajícím, využívat.
Doporučujeme proto prodávajícího prokazatelně vyzvat k vydání zboží se stanovením dodatečné lhůty a nedojde-li v této době k vrácení věci spotřebitele, uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k vydání věci, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající se dopustil trestného činu poškozování spotřebitele nebo přestupku, je vhodné podat trestní oznámení a informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.