Společnost


Pražské vodovody a kanalizace, a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14368Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2017, před 8 lety

Lenka Beranová

Znění stížnosti

Dne 4.10.5´2016 nám PVK vyměnila v RD vodoměr, stav uvedený na vodoměru byl zapsána a odsouhlasen, začátkem tohoto roku nám byla zaslána faktura, ze které jsme zjistili, že oproti předchozím letům je spotřeba dvojnásobná, přestože v domě bydlí o jednoho člověka méně a během roku nedošlo k žádné zvýšené spotřebě. Dále jsme zjistili že po výměně vodoměru razantně klesla spotřeba vody. Vyúčtování jsme okamžitě reklamovali, ale došlo k zamítnutí reklamace, z důvodu, že jsem vše měli reklamovat už při výměně vodoměru.

Je možná nějaká obrana? Předem děkuji.


Požadované řešení

Uznání a vyřešení reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2017 10:55, před 8 lety

Dle ustanovení § 17 odst. 3 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, má spotřebitel právo požádat o přezkoušení vodoměru, pokud se domnívá, že vodoměr neměří správně nebo zjistí-li závadu na vodoměru. Na písemnou žádost je poté provozovatel povinen zajistit přezkoušení vodoměru u subjektu oprávněného provádět státní metrologickou kontrolu měřidel. Právo na přezkoušení lze však uplatnit nejpozději při výměně vodoměru. Pokud má spotřebitel vodoměr již vyměněný, pravděpodobně již starý vodoměr nemá k dispozici a nemůže tak prokázat například znaleckým posudkem, zda byl vodoměr skutečně vadný či nikoli.

Je možné nechat posoudit vodoměr u Českého metrologického institutu, viz. http://www.cmi.cz/index.php?lang=1&wdc=1856. Spotřebitel si může zde nechat vystavit zprávu o správnosti či nesprávnosti měření vodoměru a na základě této zprávy reklamovat vyúčtování. Bude-li reklamace na základě tohoto posudku uznána, má spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů spojených s reklamací, což bude poplatek za zkušební měření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 10:10, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.