Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.1.2017 jsem na eshopu czc.cz v rámci akce "výprodej až 80%" zakoupil mobilní telefon "Huawei P9, Dual Sim, stříbrná", od CZC "188254" kód výrobce "SP-P9DSSOM", který byl uveden jako zlevněný z "15 288 Kč" na "2 580 Kč", tedy o 83%. Telefon nebyl skladem, byl uveden jako "na objednání". S CZC jsem uzavřel kupní smlouvu dle jejich obchodních podmínek, zboží předem zaplatil kartou, přišel potvrzovací email. Dne 6.1.2017 jsem obdržel email s předběžným termínem dodání který zněl 9.1.2017. Dne 9.1.2017 mi přišla pomocí SMS a emailu Výzva k vyzvednutí zásilky. Následující den jsem si šel zboží vyzvednout, ovšem prodejci mi odmítli zboží vydat, že prý mají příkazy shora dané zboží nevydávat a s odkazem na obchodní podmínky, konkrétně na pasáž se "zjevnou chybou". Dne 11.1.2017 mi přišla druhá výzva k vyzvednutí zboží.
Ke dnešnímu dni se jeví objednávka jako zrušená, já jsem bez peněz a bez telefonu, na který mám nárok - zboží bylo řádně objednáno a zaplaceno, bylo dodáno na sklad a dorazilo na prodejnu dle kupní smlouvy, CZC mi jej odmítlo vydat. V tomto případě se však o zjevnou chybu nejedná, jednalo se kdysi u "televize za 350Kč" kdy byla televize skutečně nabízena za tuto cenu, ovšem já jsem zakoupil zlevněné boží v rámci akčních nabídek, byla zde uvedena cena před slevou, byla zde uvedena hodnota slevy a cena po slevě, která odpovídá uvedeným procentům slevy. Mimo to se mi do ruky dostal scan faktury sloužící i jako dodací a záruční list, ve kterém lze vyčíst že jiný zákazník, který toto zboží také objednal a zaplatil v rámci slevové akce za stejnou cenu, zboží dostal.
Huawei P9, Dual Sim, stříbrná
Dodání zboží za podmínek v uzavřené kupní smlouvě + náprava uvnitř společnosti aby se těmto situacím předešlo, jelikož po nahlédnutí zde na vasestiznosti.cz nejsem jediný a přijde mi to jako nekalá obchodní taktika společnosti CZC.cz
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Slanino,
věc řešíme s naším právním oddělením.
Vyjádření Vám zašleme na e-mail, jakmile to uzavřeme.
Děkujeme Vám za trpělivost.
Dagmar Kučerová, CZC.cz
Dobrý den paní Kučerová,
máte nějaký předběžný termín Vašeho vyjádření? Už je to k dnešnímu dni celkem 24 dní co jsem Vám za zboží zaplatil a 19 dní od první výzvy k odběru. Za předpokladu, že by někdo dlužil peníze Vám, eshopu, si dovedu docela živě představit že byste mu zaslali upomínku dopisem oceněným na třícifernou částku plus k dlužné částce by byly připočítávány úroky jako by se jednalo o úvěr.
Děkuji a s pozdravem
Tomáš Slanina
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že prodejci se zvýší náklady na obstarání zboží nemůže jít k tíži spotřebitele. Pro spotřebitele platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Pokud prodejce uvedl špatnou cenu, nemůže to být k tíži spotřebitele, který smlouvu uzavřel v dobré víře, nemohl tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V daném případě bude pro posouzení případu podstatné, že zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží s určitou např. procentuální slevou.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost. Společnost má možnost se k případu vyjádřit.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.