Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 13.12.2016 jsem objednala přes www.krajinahracek.cz Přenosné klávesy keyboard, které jsme obdrželi 16.12.2016. Po rozbalení a vyzkoušení napájení nám nabíječka nepasovala do zásuvky, ihned jsem volala na uvedené tel. číslo, ale nikdo na něm nefunguje, komunikují jen přes email - pí H. 19.12.2016 jsme ji poslali zpět, s tím, jestli nám můžou obratem do Vánoc poslat jinou, vhodnou do cz zásuvky. Vyjádření přišlo až po Vánocích s tím, že žádnou vadu neshledali. 29.12. 2016 v zákonné 14-ti denní lhůtě (firma uvádí dokonce 30ti denní)jsme poslali varhany zpět z důvodu nespokojenosti jak s komunikací s firmou tak kvalitou varhan - odzkoušeno 1x. Firma nám odmítá peníze za zboží vrátit s tím, že reklamace je neopodstatněná - jim napájení pasuje a varhany jsou prý opotřebené, tak nemáme nárok na vrácení peněz. S tímto rozhodně nesouhlasíme. Varhnany nám opět poslali zpět, balíček jsme nepřevzali. Můžetete mi prosím pomoci? Děkuji moc. S pozdravem, Zonková
Přenosné kláKlávesy keyboard + mikrofon + usb 54 kláves Kód produktu: mq-824 EAN: mq-824, ISBN: mq-824
Vrácení peněz za zboží.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí.
Dle § 1833 občanského zákoníku a čl. 14 odst. 2 směrnice o právech spotřebitelů odpovídá spotřebitelka pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámila s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitelka, která zboží používala v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámila s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměla pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měla by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitelka obeznámila s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měla by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by jí byl umožněn v prodejně. Například oděv by si měla spotřebitelka jen vyzkoušet a nesměla by jej nosit. Také by z oděvu neměla odstraňovat visačky.
Podle pomocného dokumentu ke správnému výkladu směrnice o právech spotřebitelů vydaného Evropskou komisí (DG JUSTICE GUIDANCE DOCUMENT) může spotřebitelka porušit obal, pokud je stejné zboží obvykle v kamenné prodejně běžně vystaveno bez tohoto obalu. Avšak jakékoliv ochranné prvky mohou být ze zboží odstraněny pouze za předpokladu, je-li to nezbytné ke zjištění funkčnosti věci.
Prodávající tedy nemůže spotřebitelce bránit v odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní. Nebude-li spotřebitelce vyhověno, může se také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, peníze zákazník obdržel zpět již okolo 24.1.2017. Zákazník s námi ale neřešil odstoupení od smlouvy nýbrž reklamaci, která byla vyhodnocena ve prospěch zákazníka.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.