Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Telefonická nabídka jednorázového odběru zboží (jedno platíčko potravinového doplňku) údajně za cenu poštovného, poté zasílání složenky na úhradu zboží, nyní vyhrožování vymáhací firmou!!!
ukončení obtěžování ze strany firmy Helvetia
|
Tweet |
Pokud byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím telefonu, je spotřebitelka povinna plnit svou smluvní povinnost (zaplatit za přijaté zboží). Má však také možnost v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží od smlouvy odstoupit bez udání důvodu. V případě, že nebyla o právu na odstoupení poučena, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitelka od kupní smlouvy, ruší se závazek od počátku a smluvní strany jsou povinny vrátit si poskytnutá plnění (kupující je povinen vrátit přijaté zboží).
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila tuto povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více o podání podnětu na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Spotřebitelce rovněž doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
s paní Petříkovou komunikujeme emailem. Dne 19.7.2016 zasílání rušila emailem a my jsme zasílání obratem ukončili, bohužel dne 3.7.2016 byla vyexpedována ještě jedna pravidelná zásilka, kterou paní Petříková mohla buď uhradit nebo vrátit zpět. Zaslali jsme celkem pět upomínek - bohužel bez reakce.
Paní Petříková s námi začala komunikovat až po obdržení upomínky od společnosti Creditexpress (chci upozornit, že jsme zasílali i my upomínky na stejnou adresu jak Creditexpress).
Kdyby se s námi paní Petříková dříve spojila, mohli jsme vše dořešit. Objednávkový hovor necháváme dohledat a bude následně paní Petříkové zaslán na email.
Pokud můžeme z naší strany udělat nějaký ústupek a vyhovět, nabízíme úhradu 358 Kč - tedy pouze naše poplatky za naší administrativu navíc spojenou s vymáháním pohledávky. Poplatky, které si účtuje společnost Creditexpress by byly stornovány.
Žádáme spotřebitelku, aby se vyjádřila k našemu návrhu. Popř. i informovala z jakého důvodu se neozvala ohledně druhé pravidelné zásilky.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.