Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pred časom som si objednal OptiMaskPro a mal som pocit že je to skvelé zariadenie a utišuje bolesť očí a slzenie, no keď som dnes zistil že je to len masážna pomôcka predávaná v USA za 5,00 dolárov, pochopil som že som naletel podvodníkom. Ďakujem po tejto skúsenosti už nič cez internet. Nie je nad kamenný obchod. S pozdravom.
Mali by vrátiť aspoň 30,00€ podvodníci!!!!!! Za zariadenie som zaplatil 38,00 eur.
|
Tweet |
Prodávajícímu může být uložena také pokuta ve výši až 5 000 000,- Kč, pokud při prodeji výrobku uvádí nepravdivý údaj. V takovém případě by se totiž jednalo o klamavou obchodní praktiku. Dozor nad dodržováním povinností uložených na základě zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitele, má možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Ve 14 denní lhůtě stačí prodávajícímu zaslat pouze odstoupení od smlouvy (lhůta se dle § 1818 občanského zákoníku považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje), zboží je možné zaslat později. Odstoupení doporučujeme zaslat prokazatelnou cestou (například pomoci poskytovatele poštovních služeb - doporučeným dopisem a ponechat si dodejku a kopii odstoupení).
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno.
Internetový obchod, proti kterému tato stížnost směřuje, byl Českou obchodní inspekcí zařazen na seznam rizikových eshopů (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/rizikove-e-shopy/), neboť nedodržuje povinnosti ukládané obchodníkům zákonem o ochraně spotřebitele.
V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české a slovenské spotřebitele a odesílá zboží do ČR a na Slovensko.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.