Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Rád bych se s vámi podělil o zkušenost s koupí auta u společnosti AAA AUTO. Vyhlédl jsem si při návštěvě bazaru Octávii r.v.2010 s najetými 100tis.km. Bohužel už při prohlídce vozu jsem si všiml svítící kontrolky motoru. Prodejce mi zdělil, že se na autě vybila baterie a proto to svítí. Kontrolku prý přes diagnostiku zhasne a vše bude v pořádku. Souhlasil jsem. Před podpisem smlouvy jsem chtěl vidět, zda již je kontrolka v pořádku. Byla a já podepsal smlouvu, zaplatil a jel domů. Bohužel po cca. 20km se kontrolka znovu rozsvítila. Ihned jsem otočil vůz a jel zpět. Po dlouhém čekání na recepci jsem zahlédl prodejce, který měl mou koupi na starost. Sdělil jsem mu problém, on si vzal klíčky a auto opět putovalo na "dílnu". Po půl hodině se vrátil a řekl věc, která mě do teď udivuje. Prý kontrolka svítí proto, že za 30tis.km se mají měnit rozvody(?!). To už jsem nevydržel a vyžádal jsem si vedoucího. Auto šlo na diagnostiku po třetí a po třetí mi tvrdili jinou závadu. Prý čidlo vačkového hřídele. Sepsali jsme reklamaci, která byla zamítnuta s tím, že mi tedy poskytnou 1200kč na opravu. Zajel jsem do autorizovaného servisu, kde mi bylo zděleno, že čidlo je v pořádku. Chyba je ve špatném časování sacích ventilů. Pro přesné vyčíslení opravy by bylo třeba rozebrat motor. Během tohoto řešení se ale na voze objevil daleko závažnější problém. Po druhém dolévání oleje(od koupě uběhl cca. měsíc) jsem nechal udělat váhovou zkoušku s výsledkem 2,5L/1000km. Nechal jsem si vyčíslit opravu, která je 70tis. kč. a auto jel opět reklamovat. Reklamaci sepsali a je aktuálně v řešení.
Proplacení opravy vozu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud spotřebitel reklamuje vozidlo v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Čermáku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
1SX 4011
Vážený pane Čermáku,
mám informaci, že kolegové se s Vámi již spojili ohledně řešení. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený. Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Přišlo mi zamítnutí reklamace.
Jak můžete takto lhát lidem do očí a pak proplacením zlomku opravy považovat za dobrou vůli?
Abych to shrnul. O vadě motoru jste věděli, což mi dosvědčí bývalý majitel vozu. Přišlo mi od vás zamítnuti s popisem, že z dobré vůle mi přispějete 20tis. kč na opravu. Uplatnit tuto částku mohu po předložení faktury do 24.2.
Jedná se o generální opravu motoru, která každému servisu zabere minimálně týden. Projel jsem všechny servisy v okolí a nejbližší volný termín je za měsíc. Nemohu tedy stihnout dodat fakturu do 24.2.
Předal jsem celou věc mému advokátovi a hodlám věc řešit dál. Bohužel se bez soudního sporu nejspíše nedomluvíme.
Dobrý den,
termín dodání faktury je možné samozřejmě prodloužit dle Vašeho požadavku. Stačí, když zavoláte na naši bezplatnou linku 800 110 800 a domluvíte se na detailech.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
o prodloužení termínu dodání faktury určitě stojím a zavolám.
Nic to nemění na tom, že se jedná o skrytou vadu o které jste věděli a přesto mi ji zatajili.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Vřele vás všem nedoporučím. Z AAA už bych si nikdy nic nekoupil. Lhaní do očí a neprofesionální přístup.