Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#14398Neoprávněné vymáhání dluhu za nedoručené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2017, před 8 lety

Jiří Máčal

Znění stížnosti

Dnes mi SMS zprávou dorazila informace, ze firma Helvetia Direct Marketing předala případ k řešení společnosti Creditexpress.
Po zpětném telefonátu mi operátor společnosti Creditexpress sdělil, že převzali pohledávku na částku 1.497,-Kč, kterou po mne požadují uhradit. Jedná se údajně o dluh za neuhrazené zboží.
Od firmy Helvetia mi byl zaslán, tuším v květnu 2016, zkušební balíček s vitamíny. Ten jsem dle požadavku uhradil. Od té doby jsem však žádný další balíček s vitamíny, ani s jiným zbožím neobdržel! Měl jsem za to, že od dalšího zasílání vitamínů firma Helvetia upustila.
Pravdou je, že jsem nedlouho po obdržení první zásilky prodal byt a změnil bydliště, avšak pravidelně jsem ještě určitou dobu docházel kontrolovat příchozí poštu k novým majitelům. Nic však od firmy Helvetia nedorazilo, což jsem si dnes ještě zpětně ověřil.
Dále pak dnes v navazujícím telefonickém rozhovoru s operátorkou firmy Helvetia mi bylo nepříjemným tónem řečeno, že balíčky a údajně následné výzvy byly odeslány obyčejným psaním do schránky. Ani jedna ze zásilek prý ale nebyla poslána doporučeně. Nic je ovšem nezajímá, nemají snahu nic řešit a záležitost předali inkasní firmě Creditexpress. Po prosbě o přepojení či předání kontaktu na kompetentnější osobu, se kterou bych věc podrobněji probral, mi bylo řečeno, že věc je předaná a nikdo se mnou řešit nic nebude.
Po celou dobu od doručení prvního balíčku, až do dnes jsem nebyl firmou Helvetia nijak kontaktován, buď telefonicky nebo jiným způsobem...


Produkt

20 tobolek produktu SuperVitalQ10+


Požadované řešení

Prosím tedy o zrušení nutnosti úhrady dlužné částky 1.497,-Kč u spol. Creditexpress za zboží, které mi nebylo doručeno, eventuelně informaci, jak toto anulování neoprávněné pohledávky moho provést sám.
Prosím o zaslání potvrzení, že výše žádané proběhlo.
A žádám firmu Helvetia o zpětné prověření doručenosti diskutovaných balíčků a údajných výzev u samotného doručovatele.
Děkuji předem za kladné vyřízení
Jiří Máčal
macis@email.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2017 07:12, před 8 lety

Byla-li uzavřena smlouva prostřednictvím telefonického hovoru, společnost má povinnost dodat zboží a spotřebitel zaplatit sjednanou peněžní částku. Pokud však společnost zboží nedodá, nemůže požadovat po spotřebiteli protiplnění. Požaduje-li tedy společnost po spotřebiteli uhrazení částky za zaslané zboží, musí prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu odesláno.

Společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o. nabízí výrobky a sjednává smlouvy zpravidla prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. První zásilky, protože bývají spotřebiteli očekávané, nejčastěji odsouhlasené po telefonu, chodí doporučeně. Ty další už spotřebitelé nečekají, většinou totiž v telefonu jasně nezazní, že jde o pravidelné dodávání, proto chodí jako obyčejné zásilky, které se vhazují do schránky.

Pokud je ujednáno, že se zboží dodává v pravidelných zásilkách, má spotřebitel právo odstoupit od každé jednotlivé zásilky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení. Způsob úplného zrušení pravidelných zásilek se pak řídí smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami.

Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitel by měl vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.1.2017 13:35, před 8 lety

Dobrý den.

Neuvádíte v podnětu své zákaznické číslo ani adresu, na kterou zásilky chodily, abychom si vás mohli vyhledat.

Pokud jsme vás tedy jen podle jména identifikovali správně, jde o zákaznické číslo 5951983 a na zákaznické kartě již vidíme, že záležitost řešíte se zákaznickým oddělením.

Pakliže jste se odstěhoval, odešleme vám na váš e-mail čestné prohlášení, ve kterém nám stvrdíte, že vám upomínané zásilky nemohly být doručeny, a my se s dořešením záležitosti obrátíme na Českou poštu, protože ta nám zásilky jako nedoručitelné měla vrátit zpět.
Tím to pro vás bude uzavřeno a společnost Creditexpress případ okamžitě ukončí a pohledávku stornuje.

s pozdravem

zákaznické oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.1.2017 13:54, před 8 lety


Jiří Máčal

Dobrý den,
uvedené zákaznické číslo souhlasí, tedy 5951983.

Doručovací adresa v době dodání Vaši první zásilky:
Jiří Máčal
Na Sídlišti 432
793 76 Zlaté Hory

Znovu ale opakuji, že žádný další balíček do schránky na výše uvedené adrese nebyl doručen!
I když jsem změnil bydliště, do uvedené schránky jsem pravidelně docházel pro opožděnou poštu a pro jiné zásilky, zaslané ještě na tuto starou adresu.
Trvám tedy na písemném potvrzení a jeho včasném doručení o zrušení neoprávněně nárokované pohledávky, stornování pohledávky vedené u společnosti Creditexpress a zároveň vyřazení mých osobních údajů z databáze Vaší společnosti a i jiných společností, byly-li jim mé osobní údaje předány.
Děkuji, Jiří Máčal
e-mail: macis@email.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2017 14:15, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.1.2017 16:39, před 8 lety

Vše požadované bylo již po přímé komunikaci zákazníka se zákaznickým oddělením provedeno.

Na e-mail zákazníka bylo zasláno standardizované četné prohlášení potřebné pro zahájení reklamačního řízení na poště + byl u společnosti Creditexpress zastaven vymáhací proces a dokonce byla z jejic strany na mobil zákazníka odeslána potvrzovací SMS.

Tím došlo k vyřazení předaných údajů a rovněž u Helvetia Apotheke byly údaje dle zákona č. 101/2000 Sb. zabezpečeny proti dalšímu využívání.

Nyní jen čekáme na součinnost zákazníka v podobě zpět zaslaného prohlášení, abychom mohli záležitost dořešit i s poštou.

Zde již tedy není dále co dodat.

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2017 11:22, před 8 lety

Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má možnost případ doplnit o své vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.1.2017 11:51, před 8 lety


Jiří Máčal

Dobrý den,
Dovoluji si nesouhlasit s tvrzením Helvetia Apotheke, v jejich reakci výše, že k danému případu již není co dodat a že vše požadované již bylo po přímé komunikaci zákazníka se zákaznickým oddělením provedeno.
Čestné prohlášení mi bylo na e-mail zasláno. Toto prohlášení potvrzuji a zasílám zpět.
O zastavení vymáhání dlužné částky společností Creditexpress mi žádné potvrzení zasláno nebylo a nebyla mi rozhodně doručena ani žádná potvrzovací SMS o zastavení vymáhacího procesu, jak je uvedeno v poslední reakci Helvetia Apotheke.
Rovněž mi bylo při telefonátu s operátorem společnosti Helvetia přislíbeno (dvakrát) zaslání hlasového záznamu z průběhu telefonátu nabízeného produktu do e-mailu, nejpozději do konce dne 18.1.2017, což se také nestalo. Toto je sice jen formalita, v případě, že bude případ ukončen a dluh je stornován. Ale přeci jen zaslání uvítám, když mi to bylo přislíbeno.
Zasílám na společnost Helvetia POTVRZENÍ (zároveň i e-mailem společně s čestným prohlášením), kde je uvedeno, že nemám vůči společnosti Helvetia ani společnosti Crediexpress žádné finanční závazky a nedoplatky, že veškeré smluvní závazky byly mezi společností a mou osobou zrušeny a mé osobní údaje v databázi společnosti byly vyřazeny.
Jakmile mi bude toto POTVRZENÍ s podpisem a razítkem vráceno zpět, budu považovat stížnost za uzavřenou a kladně vyřízenou.
Děkuji, Jiří Máčal

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.1.2017 13:18, před 8 lety

Dobrý den.

Creditexpress nám včera ve 13:50 potvrdil zavření případu a odeslání SMS na vaše číslo.
Necháme prověřit, proč k zaslání SMS nedošlo.

KAŽDOPÁDNĚ JE VŠE UZAVŘENO jak na naší straně, tak u Creditexpressu.

Vaši žádost o nahrávku hovoru z 18.1. registrujeme. Hovor proběhl už v květnu roku 2016, jeho vyhledání probíhá, archiv ale obsahuje statisíce záznamů, tak to nejde tak rychle. Jakmile se podaří nahrávku najít, zašleme vám ji.

Vámi zaslané potvrzení obdržíte zanedlouho e-mailem zpět orazítkované.

S pozdravem

zákaznické oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.1.2017 14:41, před 8 lety


Jiří Máčal

Hodnocení:

Komentář: Potvrzením mé bezdlužnosti, zrušením všech smluvních závazků a vyřazením mých osobních údajů z databáze společnosti tak považuji stížnost za uzavřenou.
Pouze uzavření záležitosti u společnosti Creditexpress jsem si musel připomínkou vynutit, ale také již bylo vyřešeno.
Komunikace společnosti Helvetia a poté i Creditexpress po zveřejnění případu (stížnosti) na těchto stránkách probíhala v pořádku, na úrovni slušnosti a férovosti.
Což bohužel nelze říci u obou společností před tímto zveřejněním.
Zkrátka příjemný obrat o 180°.
Tímto děkuji webu VašeStížnosti.cz za pomoc.
J.Máčal