Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Milý Lídle,
musím se s vámi podělit o o své zklamání:
- nalákán Vaší aktuální nabídkou jsem navštívil vaši prodejnu v Brně na Bayerově ul. s úmyslem zakoupit asijské delikatesy dle týdenního katalogu.
Přivítala mě prázdnota regálů a konstatování, že se prodává do vyprodání zásob. Pochopil jsem poté, pokud nevezmu v pondělí ráno prodejnu útokem, tak si dny příští ani neškrtnu :). Začínám se pomalu, ale jistě orientovat ve Vaši marketingové strategii a budu si muset některý Váš sortiment odříct, stejně tak jako jsem si dávno odřekl nabídku konfekce (malá) a ostatní drahé produkty prodávané v menším množství :).
S pozdravem.
Jiří Juklíček
juklicek@centrum.cz
řešení ponechávám na Vašich kvalifikovaných odbornících.
|
Tweet |
Nabídka na uzavření kupní smlouvy učiněná při podnikatelské činnosti reklamou je závazná s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Není-li to tedy možné, nelze po prodávajícím požadovat dodání zboží.
Něco jiného by bylo, kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby. Takové jednání by mohlo naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Hezké odpoledne, pane Juklíčku,
mrzí nás, že jste si na asijských dobrotách nemohl pochutnat. Tyto akce se plánují s velkým časovým předstihem. Snažíme se dodat potřebné množství zboží na prodejny a tím uspokojit i všechny naše zákazníky. Bohužel poptávka a kupní síla se velice liší v jednotlivých regionech republiky a tím i zájem o tyto výrobky. Proto je velmi složité odhadnout přídělové množství na jednotlivé prodejny.
Vaši zpětnou vazbu ohledně nedostatku zboží v brněnské prodejně předáme odpovědným kolegům, kteří jej zohlední při plánování dalších nabídek.
Děkujeme za ni a přejeme Vám příjemný zbytek dne.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Děkuji za Vaše vyjádření a v jeho smyslu omezím své nákupy u fy Lídl na rutinní produkty a přizpůsobím své spotřebitelské chování realitě. Chápu, že obchod se smíšeným zbožím nemůže zajistit plný sortiment v rámci týdenní nabídky. Natož jde-li o prodej z palet a "hrabacích" boxů. Obchodní provoz, merchandising v této oblasti nebývá snadnou marketingovou činností.
Považujte celou stížnost za irelevantní.
S veškerou úctou.
Jiří Juklíček
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.