Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
3x reklamovaný mobilní telefon Samsung v autorizovaném servisu Samsung Plaza v období 3 měsíců (2x v říjnu, 1x v prosinci), 3x vyměněna systémová deska, 1x baterka a další,vše v záruční době autorizovaným servisem (= 3 uznané reklamace). Při třetí reklamaci jsem požadovala odstup od smlouvy.
Na telefonu se objevilo celkem 8 vad (1. reklamace = 5 uznaných vad; 2. reklamace = 2 uznané vady; 3. reklamace = 1 uznaná vada - opakovaná z 1. reklamace), 23.12.2016 skončila dvouletá záruka. Vzhledem k tomu, že byl 3x vyměněn stejný díl nevěřím tomu, že se něco dalšího nestane znovu a telefon i investované peníze půjdou vniveč. Telefon je stále u servisu, nevím, zda si ho mám vyzvednout a od 22.1.2017 mi za něj bude účtováno skladné. Pokud se budete mým případem zabývat, prosím nejdříve o zprávu, zda si telefon mám vyzvednout či ho tam nechat. Svůj nesouhlas se zamítnutím odstoupení od smlouvy jsem prostřednictvím emailu sdělila přímo i společnosti Samsung, konečné vyjádření od Samsungu mi přišlo včera - na základě interního šetření společnosti nebylo shledáno žádné pochybení na straně servisu a kroky jsou zcela v souladu s postupy společnosti Samsung. Na základě kompletní diagnostiky bylo potvrzeno, že zařízení podmínky pro odstoupení od kupní smlouvy nenaplnilo a mé žádosti není možné vyhovět. Prosím o pomoc a radu, zda nárok na odstoupení mám či nemám?
Mobilí telefon Samsung G850 Galaxy Alpha
Odstup od smlouvy, vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad, má dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo na dodání nové věci, výměnu součásti, nebo i právo od smlouvy odstoupit.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). Pokud se vada na věci projevovala pokaždé stejně (např. telefon "zamrzal"), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Prodávající má povinnost spotřebitele informovat o právech z vadného plnění (měl by jej tedy před přijetím zboží k reklamaci poučit, jaká má práva a co může požadovat). Pokud tak neučiní, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který může být pokutován Českou obchodní inspekcí.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.