Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Se společností Central Group jsem uzavřela smlouvu o koupi bytu v projektu Vltavská Vyhlídka. Byt byl předán začátkem listopadu 2016.
Nyní při vysokých mrazech se objevil problém s vzlínáním vlhosti zdmi.
Objevily se vlhké fleky (mapy) ve spodních rozích francouzského okna a ve spodním rozhu vchodu na balkon. V jednom místě už se vyskytla plíseň.
Reklamovala jsem výše uvedený problém a společnost Central Group provedla místní šetření a reklamaci zamítla a dala nám doporučení více větrat. Šetření spočívalo v změření vlhkosti, která byla při prvním měření v ložnici přes 60 % a při druhém měření v obývacím pokoji přes 50%. Podle společnosti Central Group je vlhkost v novostavbách běžná, vzhledem k mokrým procesům při stavbě, a problémy s vlhkostí do dvou let vymizí.
V bytě větráme intenzivně (otevřením obou dvěří na balkon po dobu několika minut), neboť se sráží vlhkost na oknech. Není ale možné zajisti vetrání přes den, když jsme v práci. Skutečnost, zda nejde o problém s tepelnými mosty nebyla nijak ověřena. Přesto je vidět, že k problémům s vlhkostí dochází v chladných místech zdi a nikde jinde.
byt, projekt Vltavská Vyhlídka, adresa Na Maninách 1615/2, Praha 7
oprava (lepšení izolačních vlastností bytu)
|
Tweet |
I nemovitá věc musí mít při jejím převzetí spotřebitelkou vlastnosti, které byly sjednány, případně takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které spotřebitelka očekávala s ohledem na povahu věci. Pokud spotřebitelka uplatnila reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí nemovité věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající by tedy musel v případě soudního sporu prokázat, že věc vadná nebyla.
Pokud bude prodávající na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat prodávajícímu výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Spotřebitelka se může také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Málková,
dovolte mi jménem společnosti CENTRAL GROUP reagovat na Vaši stížnost uvedenou výše. V první řadě bych ráda podotkla, že Vámi popsaný problém neevidujeme v našem systému jako stížnost, nýbrž jako ukončenou reklamaci, ke které jsme vyjádřili naše zamítavé stanovisko, z důvodu nadměrné vlhkosti v BJ v rámci místního šetření dne 17.1.2017. Nadměrná vlhkost v nové BJ v prvním zimním období je stav zcela obvyklý a trváme na našem doporučení více větrat. Tento jev by měl vymizet do dvou let. V návaznosti na naše vyjádření jsme od Vás dne 20.1.2017 obdrželi zprávu přes klientské stránky OIS, kde uvádíte, že nesouhlasíte se zamítnutím reklamace, a že své nesouhlasné stanovisko doložíte termovizním měřením, což se již nestalo. Z toho důvodu jsme celou záležitost považovali za uzavřenou.
Věříme, že se situace s vlhkostí ve Vaší BJ v následujícím zimním období zlepší. V opačném případě se na nás neváhejte obrátit.
Děkuji, s pozdravem společnost CENTRAL GROUP.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Výsledky měření nebyly předloženy, protože v návaznosti na moji stížnost se ozval zástupce společnosti Central Group a měření termovizí v bytě provedl. Z jeho sdělení vyplvynulo, že na snímcích není patrný žádný problém. Vzhledem k opakovanému tvrzení společnosti Central Group, že se jedná o přechodný jev, čekám zda se bude tuto zimu problém opakovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.