Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měl mi být dodán balík do ruky. Jeden den přišla sms, že bude doručován mezi 13 a 19h - čekala jsem doma, ale nikdo nepřijel a pak mi přišla sms, že adresát nezastižen a zásilka uložena na poště. Volala jsem na poštu a objednala si doručení znovu na další den. Opět jsem celé odpoledne čekala marně doma - volala jsem opět na poštu a tam mi paní pošťačka řekla, že tam můj balík leží a pro opakované doručení si jej nikdo ani nevyzvednul! Snažila jsem se dovolat na číslo udané jako kontakt na doručovatele balíku, ale to doručovatel nezvedá a číslo na depo (odkud zřejmě doručovatel pochází) je pro zněmu zcela nedostupné (asi vypnutý telefon). Volala jsem i na infolinku čeké pošty, ale nedozvěděla se nic dalšího, podle systému je balík právě v autě je doručován (ačkoli já vím, že leží na poště) a slečna na informacích nic neřeší, jen podává informace ovšem žádné další pro mě neměla (třeba funkční číslo na depo). Teď je 19:47 a v systému sledování zásilek stále svítí "doručování zásilky", i když zmíněné doručování končí v 19h. Shrnuto - dva dny se nikdo nepokusil mi balík do ruky na mou adresu doručit.
balík do ruky
Požaduji opětovné dodámí balíku, ale od zítřka už nejsem přes den doma, takže asi jedniné řešení je nějakou večerní pochůzkou (nevím teď přesný název) - ovšem samozřejmě za ni nehodlám nic platit, já tu na balík do ruky čekám dva dny poctivě doma, ani jsem se nikam kvůli tomu nehla.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman