Společnost


ara Shoes Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1443Neuznaná reklamace obuvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 2 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.11.2013, před 11 lety

Zuzana Jiskrová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 22.10.2012 jsem po dlouhém váhání (vzhledem k ceně - 4190Kč)v OD Kotva zakoupila goratexové kozačky značky ara. Paní prodavačka mě ujišťovala, že jsou to boty, které mám na několik let. Byla jsem s nimi nadmíru spokojená - krásně sedí, skutečně do nich neteče, ALE... Už po prvních pár dnech mě velmi překvapilo, že uvnitř nalepená vložka se sesula a zmuchlala, takže začala dělat puchýře. Tento malý nedostatek jsem vyřešila vložkami do bot. Po první zimní sezóně, tedy po čtyřech měsících, už bylo problémů podstatně víc (značně ochozený vzorek, vytahané nitě u zipu-kus zipu byl odtržený, sesutá a zmuchlaná vložka, odstávající ozdobný rozparek, odlepující se podpatek). Boty jsem od února 2013 nenosila. Na první reklamaci jsem je odnesla 8.8.2013. Reklamace mi nebyla uznána, v závěru posudku jsem se dočetla, že za vadu nelze považovat změnu vlastností zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku opotřebení, nesprávného používání či náhodného poškození.
Vzhledem k tomu, že odtržený zip nepovažuji za vadu vzniklou v důsledku nesprávného používání, ani náhodného poškození, boty jsem se vydala reklamovat znovu o měsíc později. Na botách jsem lepenkou dokonce vyznačila úsek zipu, který je odpáraný a reklamovala jsem už pouze zip a vnitřní vložku. Po měsíci se mi boty vrátily se stejným závěrem.
Protože se jedná o boty za 4190Kč a stále jsou v záruční době, nechci to tak nechat. Navíc jsem přesvědčená o tom, že boty používám správně a že by rozhodně po prvních 4 měsících používání neměly vypadat takto.
(O arogantním přístupu prodavaček ani nemluvím.)
Reklamaci doporučil zamítnout František Fiala.


Produkt

OXFORD-ST-GORE-TEX, číslo zboží: 289-80-00002, vel. 7 a půl


Požadované řešení

Ideálním řešením by byla rychle provedená oprava. Zvlášť vzhledem k tomu, že začíná zima, kvůli které jsem si tyto boty kupovala a připomínám, že společnost zamítla řešit můj problém v předstihu. Pokud by byla vada neodstranitelná, pak výměna zboží, či vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2013 14:56, před 11 lety

Důkazní břemeno, ohledně toho, že se nejedná o běžné opotřebení obuvi, ale o záruční vadu, leží vzhledem k tomu, že byla reklamována po více jak půl roce od koupě, na kupujícím. Prodejce však musí počítat s tím, že pokud se odmítne dále vadou zabývat, případně své stanovisko změnit, bude muset nést náklady, které v souvislosti s prokazováním spotřebiteli vzniknou, a to dle §598 občanského zákoníku.

Prakticky jediným způsobem, jak lze prokázat skutečnost, že se jedná o záruční vadu je znalecký posudek od nezávislého soudního znalce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2014 17:06, před 10 lety

Společnost ara Shoes Czech, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.