Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Koncem srpna jsem poslala potřebné dokumenty ke zrušení odběru plynu a dodnes jsem neobdržela konečné vyúčtování. Stále píšu e-maily s požadavkem o vyúčtování, odpovědí ( pokud tedy odpoví ) mi je většinou omluva za způsobené problémy a informace o tom, že požadavek byl předán a bude řešen. A to trvá již skoro 5 měsíců.
V co nejkratším termínu provést konečné vyúčtování a odeslat ho.
|
Tweet |
Dodavatel energie má dle energetického zákona povinnost vyúčtovávat dodávku energií. Dodavatel elektřiny má dále povinnost poskytnout zákazníkovi bezplatně mimořádné vyúčtování, pokud zákazník ukončil odběr elektřiny. Je-li vyúčtovací období kratší než jeden rok, provede dodavatel energie vyúčtování dodávky elektřiny vždy k poslednímu dni tohoto vyúčtovacího období, nejpozději do konce následujícího měsíce. Právní úprava je obsažena ve vyhlášce č. 70/2016 Sb.o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích.
Energetický regulační úřad doporučuje v otázkách vysoké důležitosti komunikovat formou doporučených dopisů. Tato forma je jediná průkazná pro případ budoucích sporů. Tuto formu je třeba použít i v případě, že kontaktovaná firma nereaguje na podněty, urgence.
Pokud však nebude společnost komunikovat ani nadále, lze se obrátit na dozorový orgán v oblasti energetiky, což je Energetický regulační úřad. Při potížích s dodavateli energií je možné obrátit se na něj, například na oddělení ochrany spotřebitele Energetického regulačního úřadu, které by mělo pomoci. Webový odkaz: https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.