Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám skoro důchodovský věk,bydlím sama v rodinném domku a taky jsem podlehla krásným a přesvědčivým řečem podomního prodejce.Dne 10.6.2015 jsem s ním podepsala smlouvu o dodávkách energií od LAMA energy a.s.Zanedlouho na to,mi bylo doručeno 6 LED-žárovek,jako DÁREK od Blue Ocean Manamegent s.r.o.,/kupní smlouvu jsem neobdržela/.Po zprávách o protahování a odsouvání data dodávky energií od LE,mi bylo nabídnuto od stávajícího dodavatele Bohemia Energy entity s.r.o.,prodloužení smlouvy,kterou za mne dne 26.11.2015 začali vyřizovat.Dne 25.3.2016 jsem obdržela od BOM fakturu za žárovky 3.630,-Kč,telefon mi nebrali,dne 31.3.2016 jsem žárovky nerozbalené,nepoužité,s doprovodným dopisem odeslala doporučeně zpět BOM,od té doby jsou úplně nedostupní.Dne 13.1.2017 jsem si vyzvedla od OKLEGAL výzvu k úhradě dlužné částky ve výši 6.225,-Kč,za žárovky,plus 2.600,-Kč za náklady právního zastoupení.Už nevím jak dál,co pro to ještě udělat,aby to konečně skončilo.
Zrušení a ukončení úhrady dlužné částky
|
Tweet |
Jakmile od smlouvy o sdružených dodávkách energií spotřebitel odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.
V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.
Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitel bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.