Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 15.11.2016 jsem zakoupila jako vánoční dárek voucher na luxusní wellness pobyt v Jeseníkách - 2 noci pro 2 osoby s 8 wellness procedurami za cenu 2.999,- Kč v hotelu Slovean v Jeseníku. Č. voucheru NAK00303phxnehrf.
Při pokusu o uplatnění voucheru v hotelu Slovan dne 17.1.2017 nám hotelem bylo sděleno, že voucher není platný, protože nebyl ze strany portálu uhrazen.
Žádám o vrácení peněz.
wellness pobyt v Jeseníkách, hotel Svolan Jeseník, č. voucheru NAK00303phxnehrf
vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka zakoupila voucher přes slevový portál "Nákup v akci", nezpůsobuje to, že tento portál skončil v insolvenci, neplatnost voucheru.
"Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření kupní smlouvy. Smluvními stranami kupní smlouvy je spotřebitel a obchodník, který je povinen dle voucheru poskytnout zboží či služby.
Obchodník si vybral zprostředkovatelský server a to, že tento zkrachuje, představuje jeho riziko podnikání - podnikatel si mohl svobodně zvolit libovolnou formu oslovování zákazníků. Zvolením slevového portálu nakupvakci.cz, tento obchodník přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitelka objednala voucher přes slevový portál došlo tedy k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a obchodníkem, který je povinen k plnění. Povinností spotřebitelky ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což splnila. Povinností obchodníka je nyní poskytnout zaplacenou službu či zboží - na tomto poskytnutí může tedy dále trvat.
Obchodník sám uplatňuje dlužné částky, které mu slevový portál dluží, a to v insolvenčním řízení. Tuto povinnost nesmí přenášet na spotřebitele a nemůže ani tvrdit, že je voucher neplatný.
Více se o problematice slevových portálů můžete dozvědět zde:
https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.