Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#14439Odmítnutí vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2017, před 8 lety

Pavel Kvíz

Znění stížnosti

V pondělí 16.1.2017 jsem zakoupil v prodejně Lidl Beroun pájecí stanici(č.účtenky 0397 026377/014/05. Doma jsem zjistil,že výrobek nesplnuje moje očekávání.Ve čtvrtek 20.1.2017 jsem šel výrobek vrátit s tím,že chci vrátit peníze.Jaké ale bylo moje překvapení,když jsem se dozvěděl,že výrobek nelze vrátit neb se 1 krát ohřál a tím se zbarvil a,že v tom případě je možno ho pouze reklamovat a s vrácením peněz mám smůlu.Prodavačka mi nabídla,že do reklamačního protokolu napíše,že chci vrátit peníze,ale to záleží pouze na libovůli firmy jestli mi vyhoví.Domnívám se,že postup prodejny je v rozporu se zákonem.


Produkt

Regulovatelná pájecí stanice PARKSIDE PLS 48 C1 IAN279871 192535


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2017 13:27, před 8 lety

Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně, ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).

Prodávající však odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Občanský zákoník upravuje v ustanovení § 2169 odst.1 určitou hierarchii nároků z vadného plnění.

Prodejce je oprávněn posoudit uplatněnou reklamaci zboží v reklamačním řízení, má však povinnost dle zákona o ochraně spotřebitele ji vyřídit v nejzazší zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2017 16:43, před 8 lety

Dobrý den, pane Kvízi,

je nám líto, pokud Vás tento postup rozčílil. Vrácení zboží je v našich prodejnách možné pouze v případě nepoužitého zboží v původním stavu a obalu. Kolegyně v prodejně měla zřejmě podezření, že byla pájecí stanice již používána a vyhodnotila situaci jako reklamační řízení. Správně vše následně předala kompetentním kolegům, kteří celou záležitost posoudí.

Prosíme tedy o strpení. O výsledku reklamace budete jistě brzy informován a doufáme, že dopadne k Vaší spokojenosti.

S pozdravem

Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2017 05:45, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.3.2017 11:52, před 8 lety


Pavel Kvíz

Dobry den.Moje stížnost je na mrtvém bodě a nikdo mi zatím nekontaktoval. Pavel Kvíz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 10:28, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.