Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
V pondělí 16.1.2017 jsem zakoupil v prodejně Lidl Beroun pájecí stanici(č.účtenky 0397 026377/014/05. Doma jsem zjistil,že výrobek nesplnuje moje očekávání.Ve čtvrtek 20.1.2017 jsem šel výrobek vrátit s tím,že chci vrátit peníze.Jaké ale bylo moje překvapení,když jsem se dozvěděl,že výrobek nelze vrátit neb se 1 krát ohřál a tím se zbarvil a,že v tom případě je možno ho pouze reklamovat a s vrácením peněz mám smůlu.Prodavačka mi nabídla,že do reklamačního protokolu napíše,že chci vrátit peníze,ale to záleží pouze na libovůli firmy jestli mi vyhoví.Domnívám se,že postup prodejny je v rozporu se zákonem.
Regulovatelná pájecí stanice PARKSIDE PLS 48 C1 IAN279871 192535
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně, ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).
Prodávající však odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Občanský zákoník upravuje v ustanovení § 2169 odst.1 určitou hierarchii nároků z vadného plnění.
Prodejce je oprávněn posoudit uplatněnou reklamaci zboží v reklamačním řízení, má však povinnost dle zákona o ochraně spotřebitele ji vyřídit v nejzazší zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode dne uplatnění.
Dobrý den, pane Kvízi,
je nám líto, pokud Vás tento postup rozčílil. Vrácení zboží je v našich prodejnách možné pouze v případě nepoužitého zboží v původním stavu a obalu. Kolegyně v prodejně měla zřejmě podezření, že byla pájecí stanice již používána a vyhodnotila situaci jako reklamační řízení. Správně vše následně předala kompetentním kolegům, kteří celou záležitost posoudí.
Prosíme tedy o strpení. O výsledku reklamace budete jistě brzy informován a doufáme, že dopadne k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den.Moje stížnost je na mrtvém bodě a nikdo mi zatím nekontaktoval. Pavel Kvíz
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.