Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.5.2015 jsem zakoupil telefon SONY Xperia Z1 Compact u CZC.
- 1.reklamace RE16018178 - v opravě 18.3.-7.4.2016, vyřešeno a přijal jsem zpět opravěný telefon
- 2. reklamace RE16024970 - v opravě 25.4.-13.5.2016, vyřešeno a přijal jsem zpět telefon s vyměněnou základní deskou!
- 3. reklamace RE16062642 - v opravě od 1.11.2016 do 30.11.2016, nedořešeno doposud
Přijímací technik při poslední reklamaci zapsal: „drobné rýhy a oděrky, běžné“ – tedy shledal standardní opotřebení, které píše při reklamaci každého telefonu a nejinak tomu bylo i předchozích dvou reklamacích, které byly vyřešeny. Dne 30.11. se reklamace vrátila ze servisu s tímto vyjádřením: „Provedena výměna LCD modulu. Zařízení nesplňuje IP krytí vůči prachu a vodě z důvodu mechanického poškození vnějšího krytu. Poškození lze odstranit placeně.“
Pokud si to shrneme, technik shledal telefon běžně užívaný a proti tomu byl v servisu 2x rozlepen a znovu slepen dohromady (poprvé při výměně desky a podruhé s LCD), načež přestal splňovat jeho základní vlastnosti IP68. Takovýto výrobek jsem odmítl převzít. Proto jsem napsal na CZC, že ho nepřevezmu v tomto stavu, který neodpovídá tomu, v jakém jsem ho předal, tedy běžně "ošoupaný". Toto jsem CZC oznámil dne 2.12.2016, načež jsem ze strany CZC (kromě upozornění, že budou řešit a že si ho stahují na centrálu) obdržel vyrozumění po 43 dnech, dne 14.1.2017 a to pouze a jedině po mojí urgenci, jinak se v jejich systému poslední reklamace zdá být uzavřená a kdybych se neozval, patrně by se nedělo nic dále!
Vyjádření bylo: "při prověření Vašeho podnětu jsme neshledali žádný rozpor ve stavu zboží při podání a po vrácení ze servisu."
Jinak řečeno, že drobné škrábance znamenají, že telefon už není IP68 a že jsem ho takový již přinesl :-)
Chápu, že pokud se nechce reklamaci vyhovět, tak že se k tomu dá vždycky najít cesta!
Ing. Martin Škrlant
SONY Xperia Z1 Compact - RE16062642
vrácení peněz
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Škrlant.
Je nám líto, ale vyjádření servisu plně přebíráme. Aby telefon mohl plnit IP68, musí být všechny krytu , LCD i rám ve 100% stavu - tedy nepoškozeny / neopotřebeny. Pokud dojde k poškození některé z částí MT, nelze již IP68 garantovat. Pokud trváte na tom, že telefon poškozený nebo nadměrně opotřebený není a IP68 by měl dále plnit, doporučuji se obrátit na znalce, který tvrzená servisu vyvrátí.
Děkuji za pochopení.
Michal Stýblo
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.