Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.5.2016 jsme na kamenné prodejně zakoupili matraci do dětské postýlky. Dne 10.1.2017 jsme matraci byli reklamovat, protože začala plesnivět, čímž bylo ohroženo zdraví naší 7 měsíční dcery. Reklamace byla zamítnuta s vyjádřením, že se nejedná o výrobní vadu, ale o plíseň. Že na matraci je vytlačený obdelník od monitoru dechu a pod ním je plíseň, takže je potřeba matraci větrat. Matrace stála 700kč a to, že je pod ní monitor dechu je logické z důvodu náhlé zástavy dechu kojence. V používání matrace jsme nijak nepochybily a pokud jsme měli matraci podle slov prodavaček větrat, otáčet a prát, tak to mělo být uvedeno v nějakém návodě, který u matrace žádný nebyl. Jelikož nic jiného v místnosti plesnivého nebylo, pouze tato matrace, tak zamítnutá reklamace je útok na spotřebitele a ohrožuje zdraví dítěte. Obracím se na Vás, abyste mi pomohli spor vyřešit. Protože vyjádření prodejny, že si mám udělat soudní posudek o plesnivé matraci, který není nejlevnější mi prostě nestačí. Momentálně jsme bez peněz za matraci a také bez matrace.
matrace do dětské postýlky ve složení kokosové vlákno-molitan-kokosové vlákno
Vrátit peníze za vadné zboží. Nevěřím, že kdyby mi matraci vyměnili za jinou, nenastal by stejný problém. Prodejna u mne ztratila důvěryhodnost.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Za porušení informační povinnosti hrozí prodávajícímu pokuta za správní delikt a to až do výše 1 000 000,- Kč. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že porušil některou ze svých povinností, má možnost obrátit se s podnětem na Českou obchodní inspekci. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dobrý den,
matrace je opravdu plesnivá.
Výrobce nám reklamaci zamítl, neboť se nejedná o výrobní vadu. Uprostřed matrace je vytlačená podložka monitoru dechu, která je opravdu neprodyšná. Jelikož vzorky matrací pravidelně prochází testy na výskyt spor plísní, sklady dodavatele i naše jsou pod kontrolou hygienické stanice a od koupi matrace uplynulo již 8 měsíců, není možné, že by plísen v matraci byla již při koupi výrobku.
Jedná se tedy o individuální problém zákazníka, který může být způsoben několika faktory-vzdušná vlhkost v bytě je příliš velká, matrace je nedostatečně odvětrána (nevíme, jaký má zákazník rošt v postýlce, zda zákaník například při pročůrání matrace dítětem dostatečně vysušil, vypral potah?)
V matraci je vždy při koupi vložena Informace o výrobku-s rozměry a složením matrace, s informací o dodavateli.. Větrání je individuální opět dle vlhkosti a teploty v bytě, pročůrání či zapocení matrace apod, ale určitě pomáhá, prodavačky se snažily zákazníkovi poradit věcí obecně známou.
Zákazník má pravdu tedy v tom, že výměna matrace za jinou by toto nevyřešila, pokud trvají stejné podmínky v postýlce, každá jiná běžná matrace pravděpodobně zase zplesniví.
Nevím tedy, jak pomoci.
S pozdravem Klovaničová
Dobrý den,
zminku o vlhkosti v bytě jsem čekala.Vlhkost v celém bytě se pohybuje v normálu.kdyby v loznici,kde s miminkem spíme,byla vysoká vlhkost,pak by byla zaprvé cítit a za druhé by se plíseň objevila na zdech,na skříních,byla by na matracich na kterých spím já,byla by všude.coz není.objevila se jen na matraci v postylce. Postýlku jsme taktéž kupovali v kamenné prodejně. Jmenovala se hippo. Takže nevím kde je chyba.
A znovu podotýkám že monitor dechu se dává pod matraci.a ještě jsem neslyšela žeby způsoboval plíseň matrace.kdyby to tak bylo,nikdo by ho nepoužíval.navic matrace nebyla ani pročuraná,ani propocena a ani ničím politá. Což kdyby něco takového nastalo, bylo by vidět zaschlými mapami.Stále trvám na tom,že chyba se nestala na naší straně,ale na straně výrobce.My jsme matrací akorát normálně používali. Trvám na vrácení peněz.
Kozumplíková
Jak již bylo uvedeno výše, pokud spotřebitelka se zamítnutím reklamace nesouhlasí, bude vhodné obrátit se na soudního znalce z oboru a zadat mu zpracování posudku, který by se zabýval povahou vady. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné spor urovnat smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
O plesnivé matraci (zvláště pak pod deskou monitoru) najdete plno diskusí na internetu, stačí si zadat do googlu. Doposud jsem sama netušila, že tento problém je tak častý .Žádná z maminek to však nepovažuje za výrobní vadu matrace.Některé reklamovali jen v Ikea tehdy, když postýlku i matraci koupili jako komplet a postýlka nemá rošt z lamel, ale z plného sololitu, takže chyba prodyšnosti roštu,ale toto není náš případ.
Klovaničová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Chci jenom napsat jednu věc. To, jak jsem hluboce zklamaná z této reklamace již vyjadřovat nebudu. Ať si to paní přebere sama. Koupila jsem novou matraci, protože na něčem má dcera spát musí. Matrace je z molitanu. Nikde žádné kokosové vlákno a světe div se, nikde žádná plíseň. Takže ať mi laskavě paní vysvětlí, jak je to možné. Když tvrdila v předchozích komentářích, že každá další běžná matrace také splesniví.Otázkou je, co je pro paní běžná matrace. Jejich matrace za 700kč splesnivěla a vina byla svalena na monitor dech a nová matrace za úplně stejných provozních podmínek plesnivá není a monitor dechu používámm dál. je to už měsíc co novou matraci používám a používám ji stejně jako tu předchozí, takže ať mi nikdo netvrdí, že problém je na naší straně. Kdyby to tak bylo, matrace už plíseň chytá a ono nic. No ale budiž. Když si chce nechat mých 700Kč.
Molitan je 100% polyuretan, není to opravdu přírodní vlákno, ale plast. Ten opravdu neplesniví.
Je to stejné, jako by jste se divila, že normální jablko zplesniví a to z hračkárny z plastu ne, vždyt přece vypadají stejně.....
Ano, molitan neplesniví, nicméně molitanová matrace je ještě v látkovém obalu a ta by plesnivěla. Což se neděje. Čekala jsem, že když se plíseň tak "rozbujela", že bude pokračovat dále, ale ono se nic neděje. A matraci používám stejně jako tu vaši. A ještě jedna taková zvláštnost, monitory dechu máme dva. Jeden je v postýlce, kde spí v noci a jeden byl v košíku, kde byla přes den. V tom košíku není žádný odvětrávaný rošt, navíc tam byla obyčejná molitanová matrace a malá tam byla do svých 6 měsíců a nikde žádná plíseň nebyla. Takže to asi nebude v monitoru dechu, ale čistě v matraci. A v tomto případě bude problém v té vaší matraci. S kokosovým vláknem.
Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.