Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Přestože máte od včerejška 20.1.2017 zboží v akci, není toto "akční" zboží na prodejně. Jedná se o prodejnu Albert v Černošicích. Proč? Jak je možné, že nejste schopni vaše akční zboží také prodávat? A to hned od prvního dne akce!!! Vůbec je tato prodejna unikátní. Neustálé čekání ve frontách, chybně značené cenovky, chybně značené akce, časté problémy vyplývající z nedostatku personálu. Momentální vedení Albertu v Černošicích je naprosto neschopné zajistit takový chod supermarketu, aby odpovídal zvyklostem.
Co chcete řešit? Jednoduše zajistěte, aby akční zboží z letáků taky na prodejně bylo a ne, že hned od prvního dne akce toto zboží není.
Děláte z lidí blbce. Je otázka, jestli úmyslně, nebo z neschgopnosti.
Ani nevím, co z toho je horší.
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci formulovanou v letáku "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici.
Pokud však společnost své zákazníky upozorňuje v akčním letáku, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné. Slevová akce může být spojena s možností vyčerpání zásob zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.