Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.1.2017 společnost IN TIME převzala zásilku do přepravy od odesílatele.
Dne 16.1. jsem obdržela první SMS s informací, že zásilka bude doručena až následující den z technických důvodů. Další SMS o převzetí zásilky kurýrem jsem obdržela dopoledne 17.1. V ten den však kurýr nedojel.
18.1. jsem volala na zákaznickou linku (dovolat se tam je nad lidské síly), bylo mi řečeno, že kurýr balíček z depa nepřevzal a že mi můžou zaručit doručení 19.1. s tím, že do systému bude zadána urgence.
19.1. zásilka kurýrem převzata, avšak nedoručena, i přes to, že mi kurýr po telefonu slíbil její doručení. K večeru opět znechucena volám na zákaznickou linku, bylo mi řečeno, ať se neobávám, že zásilku kurýr "ještě dnes" doveze. Samozřejmě nedovezl!
20.1. dostávám opět SMS avízo. Během dne volám na zákaznickou linku s tím, že požaduji změnu dopravce. Bylo mi sděleno, že kurýr je na cestě ke mně, ale že pro jistotu ještě ověří, za jak dlouho bude na místě. Údajně kolem 18:00. Nyní je 19:55 a marně čekám na zásilku.
Sliby zaměstnanců společnosti IN TIME nemají žádnou váhu, neboť je nejsou schopni plnit. Pracovní morálka kurýra je zjevně nulová. Není mi jasné, jak společnost může fungovat a nebýt s to doručit zásilku po více než jednom týdnu.
Má cenu požadovat doručení do 23.1., když oslavenec beztak neobdrží dárek v den svých narozenin (21.1.)? Jaký smysl má objednávat zboží dva týdny dopředu, když nelze spoléhat na dopravce?
Zde jsou bližší informace o zásilce (4P400003677):
20.1.2017 08:35 Zásilka převzata kurýrem INTIME k doručení
20.1.2017 08:30 Zásilka vrácena na depo INTIME
19.1.2017 21:41 Zásilka nedoručena - Zmeškáno doručení kurýrem (!)
19.1.2017 08:50 Zásilka převzata kurýrem INTIME k doručení
19.1.2017 07:21 Zásilka vrácena na depo INTIME
18.1.2017 21:20 Zásilka nedoručena - Zmeškáno doručení kurýrem (!)
17.1.2017 20:04 Zásilka nedoručena - Zmeškáno doručení kurýrem (!)
17.1.2017 08:30 Zásilka převzata kurýrem INTIME k doručení
16.1.2017 19:29 Zásilka nedoručena - vrácena na depo INTIME
16.1.2017 12:27 Doručení pozastaveno - Zásilka nepřevzata rozvozu
13.1.2017 12:24 Doručení pozastaveno - Zásilka nepřevzata rozvozu
13.1.2017 07:26 Zásilka přijata na depo INTIME z převozu mezi depy
12.1.2017 23:47 Zásilka přijata na depo INTIME
12.1.2017 18:40 Zásilka vydána k převozu mezi depy
12.1.2017 14:17 Přeprava objednána, data k zásilce přijata
Doručení zásilky nejpozději do pondělí 23.1., vrácení dopravného.
|
Tweet |
Spotřebitelka má dvě možnosti řešení dané situace.
1. Reklamovat nedodané zboží u obchodníka, se kterým byla uzavřena kupní smlouva. Prodávající má totiž povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky.
2. Pokusit se kontaktovat přepravce. Obecně však musí reklamaci u přepravní společnosti podat odesílatel zboží, tedy podnikatel, se kterým je přepravce ve smluvním vztahu a nikoli adresát, v případě nedodání zásilky.
Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s odesílatelem (prodejcem zboží), který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat.
Za včasné doručení ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem odpovídá podnikatel, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.