Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V průběhu záruky jsem reklamoval TV 2x, 1x nešel zvuk, obraz ano ( po 2 měsících činnosti) 1x zcela opačný problém ( po 14 měsících od data koupi ), TV byla tudíž ve 2leté záruce, nyní se však objevil problém viz druhá reklamace, avšak situace je již 2měsíce po této záruce. Prosím o radu či nápovědu, jak danou situaci nyní řešit. Mnohokrát děkuji za pomoc.
Mám nárok na vrácení financí či bezplatnou opětovnou reklamaci?
|
Tweet |
Záruční lhůta se o dobu, co bylo zboží v reklamaci a spotřebitel věc nemohl používat, prodlužuje. Je tomu tak podle § 1922 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vytkl-li nabyvatel (kupující) zciziteli (prodejci) vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nabyvatel nemůže vadný předmět užívat.
Dnem vyřízení reklamace však tato doba, o kterou se prodlužuje lhůta pro uplatnění reklamace, končí. Pokud by si spotřebitel například vyzvedl věc z reklamace později, již se o tuto dobu lhůta neprodlužuje.
Pokud spotřebitel již 2x reklamoval televizi a měl jí v záruční opravě, pak se prodlužuje záruční doba o dobu, kdy věc nemohl užívat. Je třeba si tedy spočítat, do kdy takto prodloužená záruka běží.
Pokud stále běží doba, po kterou může spotřebitel reklamovat, pak lze požadovat podle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku v případě opakovaného výskytu vady po opravě, po prodávajícím dodání nové věci, výměnu její součásti nebo uplatnit právo od kupní smlouvy odstoupit s požadavkem vrácení peněžních prostředků. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
V tomto případě by se však zřejmě jednalo teprve o druhou reklamaci stejné vady (nefunkční obraz televizoru) s nároky dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Dobrý deň,
spotrebiteľ neuviedol dostatočné informácie k vyjadreniu sa spoločnosti Electro World k popisovanej situácii a preto nie je možné sa vecne a objektívne vyjadriť k dotazu.
Prosím doplniť:
- číslo reklamačných protokolov (ak bola reklamácia uplatnená priamo u predajcu)
- servisné (opravné) listy, ak boli reklamácie uplatnené v autorizovanom servisnom stredisku priamo spotrebiteľom
- číslo alebo kópiu predajného dokladu, ak boli reklamácie uplatnené v autorizovanom servisnom stredisku priamo spotrebiteľom.
Po prijatí požadovaných dokumentov sa spoločnosť Electro World vyjadrí k požiadavke zákazníka smerom k bezplatnej oprave vrámci záruky. Podľa popisu spotrebiteľom dvoch vytknutých vád nejde o opakovanú vadu.
Ďakujem.
s pozdravom.
Ingrid Weintragerová
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele. Bude-li spor smírně vyřešen, má spotřebitel možnost stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.