Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupila jsem u společnosti stolní gril Clatronic KG 3487 a dala jsem jej jako dárek k Vánocům. Bohužel však v balení chyběl jeden díl, odkapávací miska na tuky/olej. Požadovala jsem dodání chybějícího dílu, bylo mi však řečeno, že jsem si zboží a kompletnost měla překontrolovat, pokud jsem tak neučinila, vystavila jsem se riziku toho, že má stížnost nebude brána jako rozpor s kupní smlouvou. Připouštím, že jsem měla zboží zkontrolovat, jak jsem však zmínila, byl to dárek k Vánocům, proto jsem tak neučinila. Požadovala jsem tedy kalkulaci dodání chybějícího dílu na vlastní náklady, od té doby mě však společnost ignorovala.
Celkové jednání společnosti se zákazníkem hodnotím jako vysoce nesolidní a neprofesionální. Zaprvé mi byl dodán naprosto jiný stolní gril (jiná značka, jiný typ), než jsem objednala. Na tuto skutečnost jsem předem nebyla upozorněna, až když jsem se pro zboží osobně zastavila na pobočce v Praze (Mochovská 38) jsem byla s touto skutečnosti konfrontována. Asistent na pobočce ani zboží nemohl najít, strávila jsem tam bezmála půlhodiny. Zboží jsem přijala a za to nesu zodpovědnost. Ale zboží nebylo v pořádku, proto žádám nápravu.
Stolní gril Clatronic KG 3487 (původně objenán Bomann KG 2242 CB, 4004470224214)
Dodání chybějícího dílu (případně vyměnit zboží za nové).
|
Tweet |
Nebylo-li dodáno kompletní zboží, jedná se o vadu a spotřebitel by měl uplatnit reklamaci. Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. V daném případě dodat chybějící kus v souladu s kupní smlouvou. Pokud by to nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Spotřebitel také může místo výše uvedeného požadovat přiměřenou slevu.
Po vyřízení oprávněné reklamace má spotřebitel právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace, pokud mu nějaké vznikly. Reklamaci (včetně odstranění vady) je prodávající povinen vyřídit nejpozději do 30 dní od jejího uplatnění.
Pokud byl zákazník spotřebitelem existuje v § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právní domněnka, která říká, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. To znamená, že důkazní břemeno ohledně prokázání, že balík s grilem byl doručen spotřebiteli kompletní, leží na prodejci.
Pokud by kupující žaloval prodejce, musel by u soudu prokázat, že zboží doručil kompletní, jinak by soud dal za pravdu kupujícímu a prodejce by musel nést soudní výlohy.
Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.