Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
9.1.2017 jsem si byl vyzvednout na prodejně CCC Futurum Hradec Králové, ul. Brněnská 1825/23a reklamaci(č.R68823416385) bot zakoupených dne 18.3.2016 a reklamovaných dne 16.12.2016. Reklamace, byla zamítnuta jako neoprávněná se stanoviskem že intenzita užívání výrazně zkrátila životnost obuvi. V botách jsem chodil cca 4 měsíce, v letních měsících ani zimních určitě ne. V prosinci při tzv zazimování a kontrolou bot jsem objevil praskliny na podrážce v oblasti paty na stejném místě obou bot. Je smutné,že obuv za částku 899,- Kč, vydržela jen tak krátkou dobu. Zajímalo by mě co si prodejce vysvětluje pod pojmem životnost výrobku a co je dle jejich názoru materiál ve kvalitě obvyklé ? K botám jsem si zakoupil i doporučenou impregnaci a boty celé naipregnoval. Na vyrozumění o zamítnutí reklamace je razítko Hradecké prodejny a podpis tamní prodavačky. Mám proto pocit,že obuv vlastně ani prodejnu neopustila,protože není doklad nebo důkaz, že obuv prošla rukama nějakého odborníka. Tudíž vnímám zamítnutí jako neoprávněné.
Boty Gino lanetti 2220479150046
vrácení peněz, v krajním řešení výměna zboží
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.