Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#14506Neuznaná reklamace eliptical ACRA BE91

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2017, před 8 lety

Jiří Zezula

Znění stížnosti

Stroj Eliptical ACRA be91 jsem zakoupil 9.11.2016 a doručen mi byl následně prostřednitvím spediční služby. O víkendu 12-13.11.2016 jsem jej dle návodu dodaného výrobcem smontoval za využití všech součástek dle přiloženého dokumentu (Některé součástky do sebe zcela kvalitně nezapadají obsahují otřepy a další znaky nepříliš kvalitní výroby).

Nicméně po montáži a celých cca. 50 minutách používání přístroje se uvolnil / praskl svár v pravém madlu. Vzhledem k deklarované odolnosti stroje a nosnosti 150Kg, což byl také hlavní důvod koupě, jsem počítal se zvýšenou životností stroje. Zklamán jsem přístroj 17.11.2016 opět rozebral a odvezl do reklamace na pobočku, kde jsem upozornil že vzhledem k velice krátké době po koupi preferuji vrácení peněz, které bych mohl využít na jiný produkt z nabídky.

Reklamace byla poslední možný den vyřízení 17.12.2016 zamítnuta. Ve zprávě z reklamace je uvedeno: Mechanické poškození madla. Záruka zaniká. Tento důvod zamítnutí "jako mechanické závady" u mechanicky fungujícího stroje ve spojení s tím, že reklamace byla vyřízena v poslední možný den 17.12.2016 mne nenaplňuje důvěrou v korektní vyřízení mého požadavku. Také důvod implikuje záměrné poškození madla za účelem patrně vrácení peněz, které však mohlo být dosaženo vrácením zboží ve 14ti denní lhůtě od koupi. Nemluvě o vysoké váze a rozměrech přístroje, při kterých převoz rozhodně není jednoduchý.

Požádal jsem tedy o přezkoumání výsledku reklamace a protokol technika s detailnějším zdůvodněním proč uvedené poškození způsobené buď slabým svárem nebo nedostatečně pevným materiálem, nemůže být uznáno jako oprávněné.

Dne 19.12.2016 jsem obdržel potvrzení o tom, že reklamace bude znovu otevřena a prověřena. Dne 22.01.2017 jsem urgoval vyjádření k reklamaci. Dne 23.01.2017 jsem obdržel naprosto totožnou generickou odpověď o zamítnutí jako již prvně 17.12.2016, bez detailního vyjádření. Opět jsem žádat detailnější informace, načež mi bylo sděleno, že z legislativního hlediska výdejka obsahuje všechny potřebné informace. S výsledkem reklamace přesto nemohu z principu souhlasit a proto využívám služeb portálu vasestiznosti.cz. V současné době hledám služeb vhodného soudního znalce v oboru.


Produkt

ACRA BE91 Eliptical , kód produktu SPT10074


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz, k opravě či výměně zboží nemám po momentální zkušenosti důvěru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2017 12:56, před 8 lety

Věc musí mít vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Pokud tedy zboží nemá deklarovanou odolnost a nosnost, je vadné a spotřebitel může žádat nápravu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2017 16:48, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.