Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
P. Kupka slíbil provedení rekonstrukce bytového jádra a provedení vyštukování celého bytu. Postupně si nechal zaplatit zálohy pod záminkou nákupu materiálu nákladů na dopravu a další v konečné výši 30 200,-- Kč. Byl dohodnut termín dodání. V den dohodnutého termínu byla provedena pouze naprostá demolice bytového jádra příšerným způsobem (vymláceno co se dalo, poškozeny odpadové vývody a vše ponecháno v bytě). Mohu doložit fotografie. Na třech stěnách bylo provedeno náznak snahy o podklad ke štukování (později jsme museli tuto činnost předělat to je přebrousit a znova natáhnout). V celém bytě neskutečný binec. Následně se s námi přestal bavit. Mnohokrát jsme ho kontaktovali telefonem. Nyní nám ho již nebere. Pokusili jsme se na něj podat trestní oznámení na policii, ale tam se s tím odmítli zabývat. Zvažuji podání žaloby. Protože jsme se dostali vinou p. Kupky do tíživé finanční situace a na podání u soudu je potřeba platit tak jsem zatím tuto možnost nepoužil. Snad později. Pan Kupka nejenom, že neodvedl slíbenou práci, ale svou činností nám způsobil ještě další vyšší náklady.
Požaduji vrácení peněz v minimální výši 25 000,-- Kč.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (rekonstrukce bytového jádra). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Byla-li porušením smluvní povinnosti (podnikatel neplnil řádně a ve sjednaném termínu) ze strany zhotovitele způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nebude-li možné spor mezi spotřebitelem a podnikatelem urovnat smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.