Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#14512Neoprávněný dluh + žádost odstranění osobních údajů z databáze

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2017, před 8 lety

Petr Vanduch

Znění stížnosti

Dobrý den,v dubnu nebo v květnu roku 2016 mě telefonicky kontaktovala firma Helvetia s nabídkou zkušebního balíčku doplňku stravy na klouby.S cenou 79,-Kč za zásilku jsem souhlasil s tím, že se nijak nebudu vázat na další zasílání balíčků a operátorka mě ujistila, že se opravdu jedná jen o jeden zkušební balíček. Tento první balíček mně přišel a řádně jsem ho zaplatil.K mému údivu mi za zhruba 20 dní přišel nevyžádaný balíček,který jsem obratem na své náklady poslal zpět na firmu Helvetia a pokládal jsem záležitost za uzavřenou.Od té doby mě nikdo nekontaktoval,ani mi další balíčky nepřišly.Za více jak půl roku,16.1.2017 mi přišla SMS od firmy CREDITEXPRESS,případ č.183382,řešení nezaplacení 3 balíčků firmě Helvetia v ceně 1554,-Kč.Dne 23.1.2017 jsem napsal doporučený dopis firmě Helvetia z žádostí o zrušení neoprávněného dluhu za nedodané zboží a žádost o odstranění osobních údaju z jejich databáze.Mé údajné zákaznické číslo je 5886944.Děkuji za pomoc.


Produkt

doplněk stravy - kloubní preparáty


Požadované řešení

Prosím o pomoc při jednání s firmou Helvetia a to především o zrušení údajného dluhu 1554,-Kč za zboží,které jsem od firmy Helvetia neobdržel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2017 07:44, před 8 lety

Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.

Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, mohou tyto agentury požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.

Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.1.2017 12:08, před 8 lety

Dobrý den.

Již jste před několika dny kontaktoval zákaznický servis a dnes od vás ještě přišel na adresu výrobce (Helvetia Direct Marketing) dopis s dodejkou s prohlášením o nedoručení zásilek a se žádostí o vyřazení os. údajů.

S tímto Vaším prohlášením zahajujeme reklamační řízení na poště. Pohledávka u Creditexpressu byla proto zrušena (měla by Vám od nich přijít SMS o zastavení případu) a na Vaši adresu ze zákaznického oddělení odešlo potvrzení o zabezpečení údajů proti dalšímu využívání.

Tím je celá záležitost uzavřena, nebylo nutné ještě zatěžovat dTest.
A kdybyste po prvním dopise s upomínkou kontaktoval zákaznickou linku, mohlo se vše vyřešit mnohem dříve, ne až po předání pohledávky k vymáhání.

S pozdravem

zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.1.2017 16:46, před 8 lety


Petr Vanduch

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,chci poděkovat dTestu za pomoc při vyřešení mého případu.Jen pro zajímavost,od firmy CREDITEXPRESS mi dnes 25.1.2017 přišel do schránky obyčejný dopis s výzvou na úhradu částky 1554,-Kč se splatností 24.1.2017.SMS ohledně zrušení dluhu mi neposlali,tak jsem je telefonicky kontaktoval a bylo mi potvrzeno,že opravdu firma Helvetia zrušila u firmy CREDITEXPRESS moji pohledávku.Ještě jednou děkuji za pomoc a pokládám celou záležitost za uzavřenou.