Společnost


Hotel Medlov

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14513Neplatný voucher

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2017, před 8 lety

Zdeněk Staněk

Znění stížnosti

V průběhu listopadu jsem si zakoupil na slevovém portále nakupvakci.cz slevový voucher na wellness pobyt v hotelu Medlov. Na začátku prosince mi z hotelu přišlo potvrzení o rezervaci a vše vypadalo bez problémů.
Dne 16.ledna mi ale přišel z hotelu email, že při kontrole rezervací zjistili, že je můj voucher neplatný. Prý jsem byl slevovým portálem uveden v omyl a nabídli mi ubytování za stejnou cenu, že si jej můžu koupit ještě jednou u nich. S tímto řešením jsem pochopitelně nesouhlasil a snažil se bránit. Napsal jsem, že na poskytnutí ubytování i nadále trvám, vzhledem k platně uzavřené smlouvě mezi mnou a hotelem. Já zaplatil a oni teď mají povinnost mě ubytovat. Navíc jsem uvedl, že je zcela absurdní hovořit o neplatnosti smlouvy po tom, kdy mi byla rezervace jako platná z jejich strany výslovně potvrzena /dne 28. 11. 2016 a posléze 4. 12. 2016/ !!!!
Bohužel ze strany hotelu přišla odpověď taková, že s mým názorem nesouhlasí. Dle jejich názoru dochází k účinnosti nabídky cituji "dle § 1745 občanského zákoníku, tj. okamžikem potvrzení objednávky spotřebitele hotelem - ověřením a zaevidováním konkrétního kódu voucheru v době příjezdu klienta."
Já i přesto trvám na poskytnutí ubytování, popřípadě vrácení peněz.


Produkt

Wellness balíčky hotelu Medlov na Vysočině pro dva (2 noci + 2x wellness balíček), Kód voucheru: NAK00277mkfvtwde


Požadované řešení

Trvám na poskytnutí ubytování, popřípadě vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2017 07:34, před 8 lety

V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a hotel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.

Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.

Hotel nesl rizika spojená s prodejem ubytování přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností hotelu je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2017 16:38, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.