Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednala jsem babičce od firmy nej futon matraci. Babička ji druhý den měla úplně slehlou. Matraci jsme vrátili, poté nám volali,že je matrace v pořádku. Dovezli jsme ji opět domů a babička ji slehla za 3 dny. Volala jsem do firmy a řekli, že ji máme přivézt. matraci jsem dovezla . Poté až byla matrace otestovaná mi volali, že je v pořádku. Babička již matraci nechce, nevyhovuje jí. Chtěla jsem vrátit peníze a bylo mi řečeno, že z 5000kč babičce vrátí asi 1300kč. Tohle jednání se mi nelíbí.
Děkuji za odpověď a pomoc při řešení naší situace.
Děkuji Matušková
FAKTURA - DAŇOVÝ DOKLAD č. 1609226668
Vrácení finančních prostředků minimálně 50% částky
|
Tweet |
Uzavření smlouvy o koupi matrace na dálku prostřednictvím e-shopu spadá obecně pod výjimky podle § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, od nichž nelze odstoupit od smlouvy v rámci 14 denní lhůty od převzetí z hygienických důvodů, ledaže by spotřebitelka matraci ještě nevybalila z ochranného uzavřeného obalu. Kdyby zůstala matrace nevybalena, potom lze uplatnit odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů od převzetí zboží. V opačném případě nikoliv.
Pokud však byla matrace reklamována v prvních 6 měsících od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Prodejce se odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Prodávající je povinen spotřebitelce vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Dobrý den,
je nám líto, že k podobné situaci došlo. Matrace byla vyrobena na zakázku ve zcela nestandardním rozměru. Byla 2krát překontrolována a je zcela v pořádku.
Chápeme, že se člověk může zmýlit a vybrat nevhodný výrobek, proto jsme se snažili vyjít maximálně vstříc a věc vyřešit dohodou.
Klientovi bylo nabídnuto zhotovení nové vhodnější matrace.
V druhém kroku jsme klientovi nabídli odkup za 75% ceny, jako důkaz přikládám kopii emailu ze dne 09/12 2016, od té doby jsme nedostali žádné vyjádření.
Nerozumím důvodu a ani požadavku na řešení stížnosti. Již před měsícem a půl jsme navrhovali pro klienta výhodnější řešení, než si nárokuje nyní.
Matraci jsem objednávala osobně. Babičce matrace opravdu nevyhovovala. 2x matraci slehla, to by se stát nemělo. Ráda by chtěla peníze zpět.
Dobrý den,
zakoupila jste tvrdou přírodní matraci z látkových materiálů. Je zcela bez závady. Je pravda, že Vaší babičce nevyhovuje a to je jediný problém.
Dále budeme postupovat následovně
- matraci na naše náklady věnujeme Brněnskému Klokánku, věříme že udělá radost těm kteří ocení její kvalitu a objektivně posoudí, že je super. Pokud nám to Dtest umožní, tak po předání zveřejníme fotku a vyjádření Klokánku
- Vám zašleme na účet plnou cenu zboží
Poprosíme o navázání na naší emailovou komunikaci, kterou jste před více jak 1,5 měsíci přerušila a zaslání čísla Vašeho účtu.
Děkujeme
Děkuji za kladné vyjádření. Komunikaci navážu. Matušková
Od spotřebitelky jsem obdrželi následující vyjádření:
Finanční prostředky za reklamovanou matraci nám byly v plné výši vráceny na účet. Děkujeme, Matuškovi
Žádáme spotřebitelku o uzavření případu.