Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od této firmy jsem po telefonické nabídce zakoupil balení potravinových doplňků, nevěděl jsem bohužel, že tím souhlasím také s dalším zasíláním. Později mi přišel další balíček, který jsem zaplatil také. Dále mi však chodí dopisy s upomínkou na úhradu dalších a dalších produktů, které mi již nedošly. Vyzval jsem firmu mailem, aby mne již dále neobtěžovala, uhradil jsem pouze to, co mi skutečně doručeno bylo a od firmy přišlo vyjádření, že mi již další produkty zasílat nebudou, žádají však stále o úhradu. Na 4. upomínce je částka 477,- z níž jen poplatek za upomínku činí 220,-. Budu rád, pokud se firma zřekne neoprávněného vymáhání peněz a přestane písemně vyhrožovat narůstáním dluhu a jeho vymáháním za zboží, které jsem nechtěl a neobdržel. Děkuji.
Vyřazení z evidence, anulování dluhu.
|
Tweet |
Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.
Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, tyto agentury mohou požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění. Inkasní agentura může po spotřebiteli požadovat maximálně zákonný úrok z prodlení, rozumně vysokou smluvní pokutu, byla-li ujednána, a případně vzniklé náklady za zaslání upomínky.
Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.
Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
upomínku prosím berte jako bezpředmětnou.
Byl jste s námi v kontaktu naposledy 10.8.2016, kdy jsme Vám dávali informaci o doručené úvodní zásilce. Pak už jste s námi dále nekomunikoval a stav 2 neuhrazených zásilek nám nebyl znám, proto jsme Vám poslali 5 dopisů, Reagujete nyní až na ten poslední.
Mezitím nám doběhlo reklamační řízení na poště a dne 15.1. nám byly sporné zásilky poštou vyrovnány, neboť se poště nepodařilo zjistit jejich stav. Tím je celá záležitost uzavřena. Kdybyste zavolal na zákaznickou linku místo vypisování na dTestu, mohl jste tuto informaci dostat přímo.
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Děkuji za kladné vyřízení žádosti.
Dobrý den,
požádáme dTest, nebo spotřebitele o případné uzavření případu.
Děkujeme
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.