Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#14520Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.01.2017, před 8 lety

Ivča Sochová

Znění stížnosti

Vybrali jsme si ke koupi vozu společnost AAA auto. Měli jsme vybrané auto, které se nacházelo v Liberci. Bylo nám řečeno, že auto je již prodané a máme se dostavit na nejbližší pobočku což bylo v Ostravě. Tam nám nabídli ŠKODA FABIA COMBI. Udělali jsme zkušební jízdu a vše se zdálo v pořádku. Proto jsme dne 22.12.2016 toto auto koupili. O den později jsme s autem odjeli domů, už při dojíždění asi do 30 km vzdálené Karviné nám selhávalo řízení. S volantem nešlo otočit a málem jsme skončili s nehodou v zatáčce s jiným autem, při zkušební jízdě volant fungoval. Ovšem za 2 dny od koupě nám vynechal motor.Nešlo přeřadit na 3 převod, když jsme se pokoušeli auto úplně vyplo. Sotva jsme s autem dojeli do servisu. V servisu jsme nechali auto proklepnout, kde nám zjistili docela důležité vady. Zvýšená spotřeba oleje proto nešlo otočit volantem (olej dolili a opět po 1 dní znovu nešlo volantem otočit), vynechává servo, závada lambdasondy, cívky atd.Vyčíslená hodnota oprav činí přes 23 000,- Kč.

Nechali jsme si udělat i tzv. zákaznickou STK. Tam nám řekli, že auto není absolutně způsobilé provozu, kouří, znečišťuje životní ovzduší, a kdyby jsme si nechali udělat normální STK auto by neprošlo. Toto vše jsme zaslali společnosti AAA auto spolu s odstupem od smlouvy. Jejich vyjádření bylo zamítavé s tím, že si máme udělat reklamaci, což jsme učinili 2 dny po obdržení. Pan z reklamačního oddělení s námi vše sepsal, s tím, že jsme požadovali výměnu auta a nebo 50% náhradu opravy.

Reklamace byla opět zamítnuta, kde se společnost vymlouvá na tzv. PŘEDÁVACÍ PROTOKOL, který jsme obdrželi spolu s Kupní smlouvu. Bohužel jsme byli při podpisu velice hloupí a naivní. Paní, která s náma projížděla kupní smlouvu, tento předávací protokol chytře schovala pod jiné papíry, tak aby jsme je neviděli a hned podepsali. Jinak by jsme toto auto nekupovali. Ano víme, naše HLOUPÁ chyba.! V předávacím protokolu se ovšem nepíše, že vynechává servo a s volantem nezle otočit.

Momentálně je auto nepojízdné a odstavené na parkovišti před domem. Použivané bylo asi vcelku jen 3 dny. Reklamace zamítnuta, odstoupení od smlouvy 7 dní od koupi také zamítnuto. V této době připravujeme spor k soudu. Touto cestou dáváme společnosti ještě jednu šanci na napravení.

Děkuji Sochová Ivana.


Produkt

ŠKODA FABIA, RZ. 6T1 2181.


Požadované řešení

Výměna vozu.
Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení peněz.
Náhrada oprav.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2017 11:58, před 8 lety

Zákonná záruka za vady se vztahuje i na ojetý automobil a prodávající je povinen reklamaci uznat. Jedině, pokud by prodávající prokázal, že se jedná o vadu, o které spotřebitel před převzetím věděl, pak by mohl prodávající reklamaci zamítnout s odkazem na § 2170 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Muselo by tedy být v kupní smlouvě uvedeno, že automobil má spotřebitelem následně zjištěné závady.

Druhým důvodem, pro který může prodejce zamítnout reklamaci, by bylo tvrzení, že vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou automobil měl při převzetí ve smyslu § 2167 písm. c) občanského zákoníku. Je však opět na prodejci, aby toto prokázal, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že ve lhůtě 6 měsíců od převzetí věci byla věc vadná již při převzetí. I tak je ale při komunikaci s autobazarem vždy dobré obstarat si od servisního technika vyjádření, že daná vada nevznikla z důvodu běžného opotřebení vozidla.

Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2017 11:38, před 8 lety

Vážená paní Sochová,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržela předávací protokol k vozidlu, v němž jste byla se stavem vozu srozuměna. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.2.2017 12:59, před 8 lety


Ivča Sochová

Hodnocení:

Komentář: Po zveřejnění tohoto příspěvku na stránkách www.vasestiznosti.cz se nám znovu ozval pán z reklamačního oddělení, že "znovu překontrolovali naši reklamaci a že ji tedy uznávají". Jak směšné. Podepsali jsme tedy dohodu o proplacení serva ve výši 8 000,- Kč, nové stálo 8 999,- Kč. Aspoň tak nám vykompenzovali ty jejich lži. Auto je spravené a už jezdíme. Ale v životě už do AAA AUTO nepůjdeme a budeme odrazovat i příbuzné. Tímto děkujeme dTestu, a ne AAA auto.!