Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
U společnosti alza.cz jsem si dne 29.12.2015 koupil mobilní telefon iGET Blackview BV500 Black Dual SIM. Než jsem si tento telefon koupil hledal jsem odolný telefon. Tento typ byl uváděn v sekci mezi odolnými telefony kde alza inzeruje Odolné telefony disponují robustní konstrukcí a jsou určené do náročných podmínek. Typickými vlastnostmi jsou prachutěsnost, voděodolnost a zvýšená odolnost proti pádu či nárazům.Přímo u tohoto telefonu je uváděno jak odolnost proti pádu tak nárazu a i připojené video kde tímto telefonem zatloukají hřebíky do dřeva.
Dne 5.1.2017 se mi rozbilo krycí sklo mobilního telefonu po pádu z cca 40 cm na plovoucí podlahu.
Při návštěvě obchodu alza mi bylo zděleno,že na tento typ poškození se záruka nevztahuje a že dané specifikace jsou dodávány výrobcem. Na což jsem je upozornil, že na stránkách výrobce tento telefon je vedený pouze jako odolný proti prachu a stříkající vodě a ne pádu či nárazu a už vůbec u něj nejsou žádná zavádějící videa.
Reklamace č. ASRE17007270 ,iGET Blackview BV5000 Black Dual SIM
Oprava prasklého skla ze strany obchodu alza.cz .Protože dle udávaných informací alza.cz jsem byl uveden v omyl.
Je mi jasné že autorizovaný servis nemůže tuto závadu uznat jako reklamaci jeli výrobcem tento typ uváděný pouze jako zcela běžný telefon.
|
Tweet |
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Obchodní praktika se považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.