Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2013 jsem se prostřednictvím webových stránek www.centralniregistrdluzniku.cz bezplatně zaregistrovala za účelem nahlížení a vyhledávání dlužníků evidovaných v CERD, žádné další služby jsem neobjednala. Dne 14.5.2013 jsem doporučeně s dodejkou zaslala žádost o ukončení uživatelského účtu dle smluvních podmínek. Žádost byla řádně notářsky ověřena. S ukončením služby je spojen poplatek ve výši 500,- Kč. To je uvedeno v podmínkách, při přihlášení nikoliv. K dnešnímu dni jsem přes opakované urgence odeslané doporučeně s dodejkou dne 24.5. a 11.11. nedostala fakturu na 500,- Kč. Na telefonu 841131131 je pouze automat. Mám důvodné podezření, že věc bude předána inkasní společnosti, která se mi následně ozve a bude požadovat jak 500,- Kč, tak nehorázný poplatek. Stejný problém jsem zaznamenala u dalších uživatelů na webu v diskuzi ke spolčnosti.
Požaduji zaslat vyúčtování ve výši 500,- Kč.
|
Tweet |
Všeobecné obchodní podmínky jsou součástí smlouvy. Zaregistrováním se většinou uživatel souhlasí i s všeobecnými obchodními podmínkami. V případě, že v obchodní podmínkách není určena splatnost tohoto poplatku, musí být dlužník věřitelem k jeho zaplacení vyzván dle §563 občanského zákoníku, jinak se nemůže dostat do prodlení a nemůže být po něm poplatek ani jinak vymáhán. Jestliže je však v obchodních podmínkách stanoveno i do kdy má být poplatek zaplacen, není už další výzva třeba.
Obecně platí, že dluh musí být zaplacen řádně a včas dle §559 občanského zákoníku a kdo tak neučiní je v prodlení. S tím zákon spojuje nárok na úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády.
Jestliže se jedná o paušální poplatek jehož výše je přesně stanovena v obchodních podmínkách, fakturace je zde bezpředmětná. Přichází v úvahu jen výzva k zaplacení, za podmínek uvedených výše. Tato výzva nemusí mít písemnou formu.
Společnost CERD ČR s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.