Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
V 12/2016 jsme zakoupili kuchyňskou linku v IKEA včetně kuch. spotřebičů, zároveň jsme objednali dopravu a montáž linky+instalaci spotřebičů.
Zboží bylo dovezeno, převzetí jsem podepsala na předávacím formuláři. Vše jsem zkontrolovala zběžně (hlavně spotřebiče, dřez, baterii...), což byla chyba, ale jednalo se o víc cca 100 položek. Až po cca 3 týdnech zjistili technici při montáži, že chybí digestoř a jeden ze dvou soklů. Potvrdili nám vše písemně a řekli, že máme chybějící zboží reklamovat, což jsme udělali.
Druhý den mi volali z IKEA, kdy mohou přijet namontovat chybějící sokl, potom ale zjistili, že reklamujeme i digestoř (v jiném reklamačním formuláři) a několik dní nato přišel email se zprávou, že reklamace se zamítá. Ještě dodám, že byt není používaný a přístup do něj máme jen my s manželem.
digestoř Utdrag 203.046.23 a sokl Ringhult 802.807.80
Dodání a montáž (zapojení) zboží
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Má-li zboží vadu, může spotřebitelka uplatnit reklamaci. Bylo-li zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit. Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Po důkladné kontrole všech dostupných informací dospěla IKEA k následujícímu závěru.
Během plánování kuchyně byly navrženy v projektu dva sokly. Zákaznice dva sokly zaplatila a také obdržela. Během montáže se však ukázalo, že nebyl dobře spočítán počet soklů potřebných k rozměrům kuchyně, došlo tedy k chybě během projektování. Zákaznici byl následně dodán třetí potřebný sokl - zdarma.
IKEA nenese odpovědnost za chybějící digestoř a reklamaci v tomto případě zamítá. Zákaznice digestoř zaplatila a podepsala její převzetí na předávacím formuláři. IKEA přesto provedla kontrolu stavu na skladu, zda na skladě nepřebývá kus. Dopravní společnost vždy během přebírání zboží na skladě provádí důkladnou kontrolu všech artiklů, každý kus se označí štítkem a musí souhlasit s objednávkou. Dle dokumentace nechyběl v dodávce žádný kus.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.