Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.10.2016 jsem dala k čištění potah na matraci. Při vyzvednutí druhý den jsem zjistila, že potah je silně potrhán. Tím pádem jsem ho dala k reklamaci číslo 012816. Po uplynutí 30denní lhůty jsem si sama musela zavolat. Bylo mi tvrzeno, že byl zaslán email o vyjádření k reklamaci (nebyl!!!). Na můj popud zaslali nový email s vyjádřením:
PROHLÁŠENÍ
Čistírna Bel & Blanc v NC Borská Pole převzala od zákazníka potah na matraci zn. Purtex k čištění. Zákazník dne 1.11.2016 reklamoval: ,,roztržený potah“. Prohlašujeme, že potah byl čištěn dle etikety,podle doporučení výrobce – a to chemicky. Dle tvrzení zákazníka byl potah čištěn poprvé.
Vzniklé vady tedy nejsou způsobeny špatně zvoleným způsobem čištění potahu.
Doporučujeme tedy obrátit se na výrobce, resp. prodejce potahu a reklamaci uplatnit zde.
V Praze dne 8.12.2016
Lucie Brandejsová
za spol. IDEAL ČESKÁ s.r.o.
Od té doby asi nepracují, protože nezvedají telefony a zpět se neozývyjí.
Potah na matraci
náhrada škody
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít potah a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu však nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs). Dříve než-li spotřebitel kontaktuje Českou obchodní inspekci doporučujeme vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození věci došlo, a pokud dá spotřebiteli za pravdu, může pak spotřebitel nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.