Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
U společnosti Alza.cz jsem 8.8.2016 na prodejně ALZA ve Zlíně zakoupil službu Nový Samsung každý rok. Na můj dotaz prodejci, kdy bývá splatnost faktur k oné službě, mi odpověděl, že kolem 15tého dne následujícího měsíce od podpisu smlouvy. Ptal jsem se proto, aby se nestalo, že na účtu nebude dostatek financí a bude zaděláno na malér. Ne všichni klienti platí faktury včas ! Znovu mi po mém vysvětlení potvrdil, že faktury jsou splatné kolem 15tého dne. Podepsal jsem tedy a službu zakoupil. Přeci by mi nelhal. Avšak při první faktuře se stalo to, že místo splatnosti faktury k 15.9. 2016 byla splatnost 8.9. 2016. Kontaktoval jsem tedy infolinku společnosti Alza.cz a seznámil je s mým problémem. Načež mne 5.9.2016 kontaktovala Ditta B. z obchodního oddělení společnosti ALZA.cz, že se mi omlouvá za nepravdivé informace, které mi jejich prodejce poskytl, ale, že pokud potřebuji posunout splatnost k 15tému dni v měsíci, tak, že to bohužel nejde nastavit automaticky, protože se splatností se nedá hýbat a systém to nedovoluje. Jedinou možností, tak je při každé další příchozí faktuře, ji kontaktovat s žádostí o posunutí splatnosti a že mi bude vždy vyhověno. Poděkoval jsem tedy a každý měsíc vypisoval žádost.
Pak se mi e-maily na paní Dittu B. začaly vracet jako nedoručené, tudíž jsem kontaktoval zákaznickou linku Alza.cz, kde mi bylo sděleno, že ohledně prodloužení splatnosti můžu kontaktovat i je a že mi vždy vyhoví. Proto jsem raději kontaktoval s žádostí zákaznickou linku společnosti ALZA.cz.
Po pár měsících mi přišel vymahačský dopis od Logicallu, ve kterém stálo, že dlužím platbu za jednu fakturu. Ihned jsem vše nahlásil na infolinku ALZA.cz, kde mi sdělili že to prověří. Logicallu jsem dodal všechny podklady, že z mé strany je vše v pořádku. Načež mne kontaktovala ALZA.cz, že se jednalo o chybu v systému a že vymáhání stáhli.
Pak šlo zase vše při starém. Nová faktura, žádost o prodloužení, schválení, platba.
V prosinci jsem platil fakturu za využívání služby 11.12. Jednalo se o období od 9.12.2016-8.1.2017
Faktury se vytvářeli od 26.-29. dne v měsíci. Divil jsem se tedy proč se mi vytvořila faktura 20.prosince. Vše jsem nahlásil infolince, kde mi sdělili, že fakturu za prosinec již mám zaplacenou a že fakturu, která se mi vystavila 20. prosince stornují. Pro jistotu jsem znovu zažádal o posunutí splatnosti na 15. den dalšího měsíce. Počítal jsem, že vše bude OK. Jenže nebylo !
Dne 3.1.2017 mi na e-mail přišla upomínka za nezaplacenou fakturu č. 2164559678. Ihned jsem proto kontaktoval Vaši infolinku s dotazem, co to má znamenat. Bylo mi sděleno operátorem, že to nechápe a že faktura nebyla stornována a že na storno nebyl ani zadán požadavek. Sepsal žádost na prověření s tím, že mne budete kontaktovat. 4.1. mi došel e-mail, kde mne Jan S. prosí o upřesnění požadavku ohledně faktury č. 2163784291. Tady nastává první problém a začátek celé neuvěřitelné pohádky. Žádost jsem podával ohledně faktury č. 2164559678 a ne 2163784291 . Proto jsem znovu tedy kontaktoval infolinku s požadavkem na prověření oné faktury. Zase mi bylo sděleno, že celá věc bude předána na kompetentní oddělení. Tudíž jsem čekal.
Odpověď přišla až 6.1. a to taková, že mne paní Ditta B. poslala seznam všech faktur.
13.1.2017 mne kontaktovala inkasní agentura, že dlužím Alze platbu za fukturu+pokutu za vymáhání. Znovu jsem tedy odeslal všechny dokumenty inkasní agentuře, že je z mé strany vše v pořádku a čekalo se na vyjádření Alza.cz. Vyjádření došlo takové, že paní Ditta B. potvrdila přijeti platby za onu dlužnou fakturu, tudíž mám zaplatit pouze pokutu, protože peníze přišli až 16.1. S touto informací mne kontaktovali z inkasní agentury smějící se operátorky a to pro to, že 2. hodiny před vyjádřením jsem inkasní agentuře přeposlal e-mail od paní Ditty B., kde mi potvrzovala přijetí mé platby do jejich systému 13.1. Ihned jsem proto kontaktoval paní Dittu B., proč zasílá lživé informace. Odpověděla mi pouze textem, že nikde neeviduje mou žádost ani schválení žádosti o prodloužení. Operátoři zákaznické linky Alza.cz však byli jiného názoru. Dokonce mi prozradili, že právě Ditta B. mou žádost k 30. prosinci odsouhlasila. Načež jsem tohle vše napsal paní Dittě B. Odpověď z její strany byla zase to, že nikde žádnou žádost nevidí. Že ji mám poslat potvrzení mé žádosti. To, ale bylo bohužel v systému zákaznické linky. Proto jsem je žádal, aby mi ho poslali. Nestalo se tak. Znovu jsem tedy kontaktoval paní Dittu B. už i s výhružkou, že celou věc dám na prošetření ČOI. A zase ta stejná pohádka. Tentokrát jen s dovětkem, že pouze ona schvaluje žádosti a nikdo jiný. Tohle se opakovalo několikrát. Celou dobu jsem komunikoval i s inkasní agenturou, která se mému případu už jenom smála a čekala na vyjádření Alza.cz. Po několika dnech mne tedy kontaktovali, že Alza.cz svou pohledávku stáhla. Poděkoval jsem jim za trpělivost a čekal na vyjádření od Alza.cz. Bohužel žádné nepřišlo.
16.1. mi přišla další faktura se splatností 26.1.! Proto jsem znovu kontaktoval zákaznickou linku společnosti Alza.cz, kde jsem jim sdělil, že se mi znovu vytvořila další faktura, tentokrát -14 dní od data splatnosti uvedené ve smlouvě ! Operátorka mne ujistila, že to opravdu není v pořádku a že to předá vyšším místům. Zároveň jsem ji poprosil o posunutí splatnosti oné faktury. Jako odpověď mi přišla zpráva zase od Ditty B., že fakturu nelze posunout na 15.2. Maximálně ji může posunout na 5.2. Znovu jsem kontaktoval zákaznickou linku společnosti Alza.cz a vše sdělil operátorovi, který mi sdělil, tak jako ostatní, že věc předá výše. Zároveň mne, ale upozornil, že nechápe proč mne paní Ditta B. směřovala k e-mailové adrese obchod@alza.cz . Prý slouží jenom k odesílání.
Tudíž Vás tímto žádám o vysvětlení:
1. PROČ, MNE VAŠE SPOLEČNOST DALA 2X NA VYMÁHÁNÍ K INKASNÍ AGENTUŘE, IKDYŽ PLATBA ZA SLUŽBY PROBĚHLA DLE DOMLUVY A VČAS.
2. PROČ, VAŠE ZAMĚSTNANKYNĚ ÚČELNĚ LHALA INKASNÍ AGENTUŘE INTRUM JUSTICIA, ŽE PLATBA PROBĚHLA AŽ 16.1.
3. PROČ, MI VAŠI OPERÁTOŘI NEPOSLALI POTVRZENÍ O PRODLOUŽENÍ SPLATNOSTI, KDYŽ HO VIDÍ V SYSTÉMU.
4. PROČ, NEBYLA PANI DITTA B. SCHOPNÁ ODPOVĚDĚT NA OTÁZKY, KTERÉ JSEM JI KLADL A ZÁMERNĚ SE JIM VYHÝBALA.
5. PROČ, PANÍ DITTA B. UVEDLA NEPRAVDIVÉ A SCESTNÉ INFORMACE OHLEDNĚ KONTAKTOVÁNÍ A NÁSLEDNÉ ŽÁDOSTI O PRODLOUŽENÍ FAKTURY.
6. PROČ, SE MI VYTVÁŘEJÍ FAKTURY S TAKOVOU FREKVENCÍ A JAK JE TO MOŽNÉ, KDYŽ PODLE VAŠÍ SMLOUVY BY MĚLI BÝT SPLATNÉ KE DNI PODPISU SMLOUVY, TO JEST K 8. DNI NÁSLEDUJÍCÍHO MĚSÍCE A NELZE S NIMI HÝBAT(VIZ PODMÍNKY PROGRAMU SAMSUNG, ČLÁNEK 2/ 2.1.)
7. PROČ, POKUD MÁM PLATIT FAKTURY K 8. DNI NÁSLEDUJÍCÍHO MĚSÍCE DLE SMLOUVY O POUŽÍVÁNÍ SLUŽBY, MÁM SPLATNOST ZA LEDEN 30.12. A ZA ÚNOR DOKONCE 26.1., KDYŽ SPRÁVNĚ, BY MĚLA BÝT SPLATNOST PODLE SMLOUVY ZA LEDEN 8.1. A ZA ÚNOR 8.2. !
K CELÉMU PŘÍPADU MOHU DOLOŽIT KOMUNIKACI MEZI MNOU A SPOLEČNOSTMI ALZA.CZ, LOGICALL,INTRUM JUSTICIA A FIO BANKA a.s.
ALZA.CZ - NOVÝ SAMSUNG KAŽDÝ ROK
Požaduji vysvětlení, omluvu a adekvátní kompenzaci za to, že společnost Alza.cz ze mne udělala dlužníka u 2 inkasních společností. Nehledě na pomluvy a zhoršení stavů, mezi mnou a mou rodinou, díky kterému došlo jednáním společnosti ALZA.cz
Postih po prodejci, který mi uvedl nepravdivé informace.
Dále postihem paní Ditty B. z obchodního oddělení za lživé informace podávané o mé osobě třetí straně a jejímu absolutnímu nezájmu a ignorantství, celou situaci vyřešit.
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.
Byl-li při nabízení služeb použit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.