Společnost


CELKOM Praha, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14555Zadržování peněz ze zásilky na dobírku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 7 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2017, před 8 lety

Vladimír Rada

Znění stížnosti

Balík doručovala GLS na dobírku, služba byla objednána u firmy zaslat.cz
GLS doručila perfektně, peníze z dobírky vyinkasovala a ihned převedla na zprostředkovatele. Další krok, odeslání peněz na moje konto, trvalo neodůvodněně dlouho, částku jsem obdržel až po 10. kalendářních dnech po zaplacení příjemcem. Domnívám se, že v dnešní době, kdy v řetězci zaplatím kartou a než příjdu po hodině domů je částka z mého konta již odečtena, by šlo u solidní firmy postupovat stejným nebo podobným způsobem.


Produkt

objednáno 11.1.2017, č. objednávky OP17501694, zásilka převzatá 12.1., doručená 13.1., peníze na mém účtu 23.1.


Požadované řešení

Žádám o vysvětlení důvodu pozdržování mých peněz, když celá transakce proběhla prokazatelně, i podle sledování zásilky, v pořádku. Po telefonickém dotazu mi bylo sděleno, že jsem podmínky podepsal.
(Chtěl jsem věc řešit na webových stránkách zaslat.cz v rubrice Často kladené dotazy. Nikde jsem však nezjistil, ani po dotazu emailem, jak dotaz vložit.)

Děkuji V. R.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2017 05:58, před 8 lety

Konkrétní práva a povinnosti plynoucí ze smluvního vztahu mezi objednatelem a poskytovatelem služby vymezují podrobně smluvní podmínky zveřejněné na webových stránkách https://www.zaslat.cz/obchodni-podminky, konkrétně bod l. Zásilky na dobírku čl.1. stanoví: "U zásilek zasílaných na dobírku provádí Poskytovatel nebo Přepravce u Příjemce Zásilky inkaso částky určené Objednavatelem (maximálně do výše 85.000 CZK nebo 3.300 EUR) a poukáže tuto částku na účet příkazce v souladu s těmito podmínkami. Dobírkové částky budou zaslány na účet určený Objednavatelem do 7 pracovních dnů po jejich vybrání u CZK dobírek a 10 pracovních dnů po jejich vybrání u EUR dobírek. Zasláním se rozumí den, kdy budou odepsány z účtu Poskytovatele."

Pokud nebyly sjednané lhůty pro poukázání peněz na účet příkazce dodrženy, jedná se o porušení uzavřené smlouvy. Případnou reklamaci je třeba uplatnit písemně podle obchodních podmínek společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.1.2017 10:16, před 8 lety

Dobrý den,

dobírky v tuto chvíli standardně proplácíme 5. pracovní den po doručení zásilky. Podle obchodních podmínek, jak již zmínil dTest, je lhůta 7 pracovních dní. Zásilka byla doručena podle našich informací 13.1 (pátek), byla proplacena 20.1 (pátek) - tj. 5 pracovních dní - a na vašem účtu byla pravděpodobně připsána následující pracovní den, tj. 23.1 v pondělí. Z naší strany nevnímám pochybení. Naopak dobírka byla proplacena dříve, než vůbec v obchodních podmínkách deklarujeme.

Vzhledem k tomu, že v přepravním procesu vystupujeme jako prostředník, není mezi koncovým zákazníkem a přepravcem žádný smluvní vztah. Z toho důvodu musíme výplatu dobírek zajišťovat my. Kurýr přepravní společnosti sice dobírku vybere v hotovosti v den doručení, ale na náš účet je dobírka poukázána výrazně později. Záleží na konkrétní přepravní společnosti. Dobírky tak velmi často proplácíme, aniž bychom prostředky fyzicky obdrželi. To vše, aby byli zákazníci spokojení a nečekali 3 týdny až měsíc jako většiny naší konkurence.

Děkuji za pochopení a věřím, že naše vysvětlení přijmete.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.1.2017 22:32, před 8 lety


Vladimír Rada

Nechápu třeba, proč tady zprostředkovatel staví přepravní společnost, v tomto případě GLS, do celkem špatného světla. Mně na dotaz odpověděli, že peníze odeslali ihned a ne výrazně později.
Jestliže byly zmíněné obchodní podmínky zaslat.cz vytvořené v souladu s právními předpisy, tak ok, ale je spíš smutné, že je to možné. Teda to, že je přípustné nebo snad i standardní cizí (moje) peníze pozdržovat, a ne okamžitě elektronicky převést. Domníval jsem se, že doba zdlouhavého putováni peněz různými složenkami je už pryč. Navíc, zmíněných 5 pracovních dnů znamenaly 10 dní mých.
Pro mě z toho vyplývá tak nějak pachuť podle obchodních podmínek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 10:29, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.