Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.12.2016 jsem objednala kozačky vel. 37. Zboží přišlo,ale jedna bota vel. 37 druhá 38. Bohužel jsem si toho nevšimla a boty párkrát obula. To že je každá jinak velká jsem zjistila po 1 měsíci. Je možná výměna? Děkuji Urbánková
1115104 kozačky
Výměna zboží za správnou velikost
|
Tweet |
Ano, spotřebitelka je oprávněna v daném případě reklamovat vadu, které byla na botách již při převzetí. Různá velikost bot je zjevná vada, která logicky byla na věci přítomna již při převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí. Zákonnou domněnku o existenci vady při převzetí může prodávající vyvrátit pouze důkazem, že věc v době předání vadu neměla, nestačí to tedy jen tvrdit. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) z důvodu nesplněné jakosti při převzetí musí obsahovat jednak oznámení vady (její popis) a jednak požadovaný způsob vyřízení reklamace (právo). S reklamací je třeba se obrátit na prodávajícího v kterékoliv jeho prodejně (s ohledem na sortiment).
Kupující má v daném případě právo na dodání nové věci, případně jen její součásti, v souladu s uzavřenou kupní smlouvou. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může kupující odstoupit od smlouvy.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz