Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vánoční dárek, tričko zn.Smartwool- obsahuje jak jsem posléze zjistil 52% merino a 48 % tence. Po prvním praní se zmenšilo z vel L na vel cca S-M. Používám zn Smartwool léta- jak jsem zjistil všechny trika mají obsah 100% merina a manželka je už léta pere na 30 stupňů, bez aviváže,bez sušičky dle symbolů na etiketě. Stejně tak to bylo v tomto případě.Triko jsem reklamoval a reklamace nebyla uznána, protože dle názoru prodejce se nedodržel doporučený způsob praní.
Graphic Tee Slim Fit tričko deep navy vel. L- katalogové číslo- SMW11030771,03L
výměna za 100%merino tričko ve stejné velikosti L, klidně jiný typ a barva, doplatím rozdíl v ceně
|
Tweet |
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití, údržby a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebiteli srozumitelně v písemném návodu. V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud prodávající spotřebitele o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Byla-li reklamace uplatněna v průběhu prvních šesti měsíců od zakoupení zboží, musel by prodávající v případě soudního sporu prokázat (v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku), že věc v době převzetí vadná nebyla, a že spotřebitele řádně seznámil s vlastnostmi prodávaného zboží a i o způsobu jeho použití a údržby, jakož i s následky, které mohou vzniknout v případě nesprávné údržby věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.