Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#14568Výzva k okamžité úhradě dlužné částky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 6 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2017, před 8 lety

Zdeněk Nyč

Znění stížnosti

Dobrý den, manželka jednoho dne měla telefonát od společnosti Helvetia, kde ji po dlouhém vnucování přesvědčili na odebrání zkušebního vzorku léků pro dítě na klouby za zvýhodněnou cenu. Bohužel po nějaké době přišel další balík s produktem, ač jsme nic neobjednávali. Jelikož jsme nebyli přesvědčeni o úplné účinnosti produktu, manželka vrátila balíček s průvodním dopisem, kde požadovala odstoupení od dalšího zasílání produktů společnosti Helvétia Apotheke. Pro zrušení dodávek manželka požádala i emailovou cestou. Podací lístek z české pošty pro jistotu schovala. Dnes manželce přišel dopis od společnosti Credit Expres, která se prohlašuje za zastupitelskou firmu pověřenou plnou mocí od Helvetia Apotheke, na vymáhání dlužné částky. Byl bych velice rád, kdyby mi bylo vysvětleno, na základě čeho je moje žena kontaktována vymahačskou firmou o okamžité uhrazení dlužné částky, když první balíček byl řádně uhrazen a druhý byl vrácen Českou poštou, na což máme doklad. Dále bych chtěl požádat o zrušení dlužné částky, která neexistuje.

Děkuji

Zdeněk Nyč


Produkt

ArthroPrim Rapid


Požadované řešení

Zrušení jakési dlužné částky, nekontaktování ze strany Helvetia na odběr dalších produktů, vymazání telefonního čísla mé ženy z databáze potenciálních klientů společnosti Helvetia Apotheke


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2017 10:35, před 8 lety

Fungování inkasních agentur (Credit Expres) není dosud zákonně upraveno, tyto agentury mohou požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění.

Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2017 10:54, před 8 lety

Dobrý den,

paní Nyčová byla telefonicky kontaktována s nabídkou vyzkoušet si doplněk stravy dle vlastního výběru pouze za poštovné a balné 79 Kč s tím, že pokud bude spokojena a neoznámí nám do sedmi dní od obdržení, že si nepřeje pravidelný odběr, budeme posílat každých dvacet dní dávky vybraného doplňku stravy ve zvýhodněné ceně v tomto případě 178 Kč. Paní Nyčová jako zákaznice může samozřejmě odběr kdykoliv ukončit.

Email ve kterém paní Nyčová žádá o ukončení zasílání jsme zpracovali dne 9.8.2016 a zasílání jsme obratem zrušili. Dále jsme přijali email dne 3.10.2016 s tím, že paní Nyčová neobdržela dvě pravidelné zásilky (tedy dvě zásilky zaslané po Uvítacím balíčku) a proto jí kolegyně poslala emailem Čestné prohlášení k podpisu na jehož základě bychom obě pravidelné zásilky odepsali. Čestné prohlášení se nám podepsané nevrátilo zpět, ale dne 14.10.2016 se nám vrátila poslední (v pořadí třetí) zásilka, kterou jsme ihned odepsali. K úhradě tak zůstala druhá zásilka, která se ani nevrátila a ani nebylo doloženo Čestným prohlášením, že jí paní Nyčová neobdržela.

Celkem jsme na paní Nyčovou zaslali pět upomínek s tím, že první upomínka měla splatnost 22.8.2016 a poslední 5.12.2016. Paní Nyčová měla tedy dostatek času se s námi spojit, třeba na zákaznické lince a vše s námi dořešit.

Protože nedošlo k uhrazení, ani vrácení druhé zásilky a paní Nyčová s námi dále nekomunikovala, byla pohledávka předána společnosti Creditexpress.

Níže zasíláme přehled zásilek, aby bylo zcela jasné co vše jsme paní Nyčové zasílali:

č. faktury | vystaveno | splatnost | částka | druh zásilky
-----------+------------+------------+---------+-------------------------------------------------------------
6062532001, 6.6.2016, 29.06.2016, 79 Kč - Uvítací balíček, Balík do ruky - uhrazeno dne 21.7.2016
6062532002, 3.7.2016, 28.07.2016, 178 Kč - pravidelná zásilka - neuhrazeno/nevráceno
6062532003, 24.7.2016, 18.08.2016, 178 Kč - pravidelná zásilka - vráceno 14.10.2016


Jako řešení navrhujeme zaslat vám na email Čestné prohlášení a požádejte prosím paní Nyčovou aby nám jej podepsala a potvrdila, že druhou zásilku neobdržela.

Na základě toho ukončíme vymáhání, které je nyní pozastaveno.

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.1.2017 16:57, před 8 lety


Zdeněk Nyč

Dobrý den, musím upozornit, že manželka si není vědoma, že by během "vnucovacího" telefonního hovoru byla zřetelně upozorněna na povinnost oznámit během 7 dnů, že si nepřeje nadále produkt odebírat a souhlasila s tím. To co jsme dostali navíc, jsme odeslali zpět. Pro nás to byla druhá zásilka, nic mezi tím jsme neobdrželi, jak tvrdí společnost Helvetia. Dne 30.9.2016 požádala manželka společnost Helvetia o ukončení zasílání upomínek k zaplacení něčeho, co si neobjednala. 3.10.2016 ještě zareagovala na výzvu o zaslání zákaznického čísla v domnění, že již přestanou chodit další upomínky.
Prosím o zaslání "Čestného prohlášení", které za manželku vyplním a podepíši.

Děkuji

Zdeněk Nyč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2017 17:05, před 8 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2017 08:24, před 8 lety

Dobrý den,

a máme Čestné prohlášení zaslat takto přes dTest, poštou, nebo emailem. Pokud emailem požádáme Vás o email na který můžeme formulář zaslat.

Dále upozorním, že je potřeba, aby Čestné prohlášení podepsala paní Renata Nyčová jakožto naše zákaznice.

Děkujeme

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.1.2017 14:24, před 8 lety


Zdeněk Nyč

Dobrý den,

Čestné prohlášení zašlete emailem na Renatu Nyčovou, podepsané a oscanované zašleme s podpisem zpět na Vaši adresu.

S pozdravem

Zdeněk Nyč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2017 14:26, před 8 lety

Dobrý den,

jistě a můžeme Vás moc poprosit o tu emailovou adresu?

Děkujeme

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.1.2017 16:12, před 8 lety


Zdeněk Nyč

Dobrý den, emailová adresa zde:rhermanova@seznam.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2017 09:35, před 8 lety

Dobrý den,

poslali jsme Čestné prohlášení. Požádáme o podepsání a následné zaslání zpět nejlépe na email ofocené, nebo oskenované.

Děkujeme

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.2.2017 07:30, před 8 lety


Zdeněk Nyč

Dobrý den,
dne 31.1.2017 jsme odeslali nascanované podepsané čestné prohlášení.
Zatím bez odezvy o doručení od Helvetie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2017 08:22, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vývoj případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.2.2017 08:39, před 8 lety

Dobrý den,

ano, omlouvám se, email nám v pořádku dorazil. Dostali bychom se k němu až dnes. Potvrzuji odpis, výmaz a ukončení vymáhání. Záležitost pro nás uzavřena. Již nebude nic vymáháno, neevidujeme žádnou pohledávku.

Creditexpress též pohledávku uzavřel.

Děkuji

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2017 09:52, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.3.2017 23:18, před 8 lety


Zdeněk Nyč

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, velice si vážím pomoci dTestu. Myslím, že nebýt Vaší podpory, asi by se spor pro nás odvíjel velice nepříjemně. Musím podotknout, že mě velice moc mrzí, že v dnešní době se někdo dokáže živit takovým to způsobem jako fa Helvetia a dokáže využít kliček a chyb v občanském zákoníku a neznalosti lidí ( ale jak je jednou již psáno: "neznalost zákona neomlouvá!" ). Rád bych varoval všechny, aby všechny podobné firmy a jejich aktivity ignorovali a nedali jim jakoukoliv šanci vydělávat na nás, na normálně pracujících lidech, kteří ještě trošku věří!