Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V eshopu Hodky.cz jsem v rozmezí několika dní vracela dvoje hodinky - obojí s fakturou, nepoužité, v původním balení, v intervalu do 14 dní od nákupu. Eshop mi však zatím v pořádku vrátil platbu pouze za jedny hodinky s tím, že druhé (Festina model 16810/1) se jim ztratily asi na recepci, která přijímá balíčky. To jsem se dozvěděla, až jsem sama kontaktovala eshop s tím, že jedna platba dorazila, za druhé vrácené hodinky však ne. Eshop po po mě požadoval zaslat podací lístek z ČP od těchto hodinek (zasláno emailem 3x). Balíček s vrácenými hodinkami byl doručen podle sledovacího čísla na webu ČP na recepci eshopu 19.1. 2016, do dnešního dne nemám ani platbu ani relevantní vyjádření od eshopu, kdy mi ji odešlou (zatím mi řekli, že věc "musí prošetřit", nemyslím si však, že ztráta hodinek na recepci je věc, která by zákazníka měla zajímat). Co s tím mohu nyní dělat?
Festina 16810/1 - cena 2549,-
Vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno, což se však v daném případě stalo předložením podacího lístku vystaveného přepravcem.
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve výše uvedené lhůtě, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v obchodním rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (dle § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.