Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Škoda Auto, a. s. na svých internetových stránkách http://www.skoda-auto.cz/mam-vuz-skoda/originalni-dily/ceny-servisnich-ukonu/ uvádí cenu servisních prací za výměnu předních kotoučů a destiček u Škoda Octavia combi II 4485 Kč (+ by mělo být možné čerpat slevu za auto starší 4 let, případně slevu z šekové knížky). Cena by tedy měla být ještě nižší. Dne 10.1.2017 jsem se svým soukromým vozem Škoda Octavia II Combi 1,4 TSI, 2012 navštívil Autocentrum Barth Pardubice na pravidelnou servisní prohlídku ve 120 000 km. Vůz zde byl zakoupen jako nový a doposud pravidelně servisován. Bylo mě kromě jiného nabídnuta výměna předních kotoučů a destiček. S tím jsem souhlasil, bohužel jsem nesouhlasil se stylem jednání a cenovou politikou. Na stránkách Škoda auto avizují spokojenost a překvapení z ceny. Bylo, ale opačné. Navrhovaná cena za výše uvedenou výměnu byla i po započtení všech slev mnohem vyšší (řádově o tisíce), proto jsem s ní nesouhlasil. Ani další servis na který jsem se obrátil, jsem na avizovanou cenu, kterou se Škoda auto chlubí, po veškerých slevách nedosáhl. Obrátil jsem se na linku Péče o zákazníky Škoda auto, s dotazem,u kterého servisního partnera ze seznamu je možné opravu za avizovanou cenu 4485 Kč v okolí provést. Po urgencích mi po 16 dnech dorazil e-mail, že si to mám vyřídit se servisním partnerem Autocentrum Barth a odvoláním na jinou motorizaci (což nehraje roli, neboť díl i servisní úkon je totožný). Jistě se neliší v řádu tisíců. Zkrátka z mého pohledu nalákání na nízkou cenu, kterou není schopen žádný se servisních partnerů poskytnout.
Škoda Octavia II Combi 1,4 TSI, 2012 (RZ: 4E6 6119, VIN: TMBJJ21Z2D2016544).
Požaduji servisní úkon za cenu avizovanou Škoda auto u jejich servisních partnerů v dosahu mého bydliště (Pardubický kraj), nejlépe se započtením slev za auto starší 4 let (šekové knížky) na kterou mám nárok a lze ji s touto opravou kombinovat.
|
Tweet |
Nabízí-li prodávající na internetových stránkách službu za určitou cenu, jedná se o nabídku k uzavření smlouvy. Pokud by prodávající vůbec neměl v úmyslu nabízenou službu za uvedenou cenu poskytnout a inzerce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho další služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.