Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přikládám Vám kopii dopisu ohledně reklamace mémo mob. telefonu. Byl 3x reklamovaný v hradeckém servisu Nokia, odkud byl posílán do centrálního servisu Arvato Bertelsmann. Při 4. reklamaci, kdy mi už tel. "úplně klekl" v ruce a nebylo ho možné 3 dny jakkoliv zprovoznit, bylo vyjádření stejného servisu úplně odlišné. Důvodem bylo zřejmě to, že byl reklamován již přímo přes T-Mobile. Vyjádřil se, že se vada neprojevila. Vraceli mi zase funkční tel., který přede mnou na prodejně zapnuli. Nepřevzala jsem si ho.
Tento doporučený dopis jsem sepisovala po tel. dohodě s Vámi.
________________________________________________________________________
T-Mobile (značková prodejna)
S. K. Neumanna 5/455
500 02 Hradec Králové
Kopie: T-Mobile Czech Republic a. s., Tomíčkova 2144/1, 149 00 Praha 4
Dne 12. 11. 2013, ....
Odstoupení od kupní smlouvy
Vážení,
dne 18. 12. 2011 jsem v T-Mobile provozovně v ulici Collinova 420, 500 03 Hradec Králové zakoupila mobilní telefon Nokia E7. S tímto telefonem jsem absolvovala již 3 řádné reklamace (viz. přiložené reklamační protokoly o opravách). Dne 29. 10. 2013 jsem už však zavítala na Vaši prodejnu v ulici S. K. Neumanna 5/455, 500 02 Hradec Králové s tím, že je to již počtvrté, kdy telefon vykazuje vady - naposledy z ničeho nic zčernal, na nic nereagoval, přestal fungovat. Zažádala jsem tudíž o Odstoupení od kupní smlouvy, což bylo zapsáno do reklamačního protokolu (tedy 4. reklamace). Tato reklamace však nebyla akceptována a nebylo na ni nahlíženo jako na Odstoupení od kupní smlouvy, byla ukončena a zamítnuta s tím, že si mám mobilní telefon vyzvednout. Téhož dne, tj. 7. 11. 2013 jsem jela do Vaší prodejny s tím, že předložím písemné Odstoupení od kupní smlouvy a budu trvat na vrácení peněz. S Vašimi pracovníky se o tomto postupu nedalo absolutně jednat a bylo mi neustále opakováno, že se budou řídit vyjádřením servisu, tzn. jak je uvedeno v Protokolu o opravě,
č. 316998202 - závada se neprojevila. Je pozoruhodné, že tentýž servis (Arvato Bertelsmann), který řešil mé 3 předešlé reklamace, vady vždy odstranil, avšak nyní žádnou neshledal. Poté, co jsem Vám předložila zcela nefunkční a nepoužitelný telefon ke 4. reklamaci včetně Odstoupení od kupní smlouvy, mi byl vracen překvapivě funkční mobilní telefon s jednoznačně provedenou opravou výše uvedené vady, což je v rozporu s vyjádřením servisu, podle jehož slov se žádná vada neprojevila. Telefon jsem si nepřevzala a je nadále na Vaší prodejně.
Vzhledem k tomu, že se jednalo celkem o 4 reklamace včetně předkládaného Odstoupení od kupní smlouvy, odstupuji tímto v souladu se zněním § 622 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku od kupní smlouvy předkládaným doporučeným dopisem a žádám o vrácení peněz, tj. částky 3.999,- Kč nejpozději do 30 kalendářních dnů od uplatnění mé poslední reklamace, tj. od 29. 10. 2013. V případě nedodržení lhůty využiji svého práva v souladu se zněním § 517 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku požadovat od Vás úroky z prodlení.
V případě, že mi ze zákona nebude z Vaší strany ani tentokrát vyhověno, uveřejním tento případ na nově zřízené internetové stránky pro spotřebitele od společnosti Dtest a zároveň podám podnět na Českou obchodní inspekci, inspektorát pro Královéhradecký a Pardubický kraj k přezkoumání praktik využívaných ve Vaší firmě.
………………………………………………………………….
Přílohy:
• prodejka č. 7992563180 ze dne 18. 12. 2011
• reklamační protokol č. ZL2013/002105 ze dne 5. 6. 2013
• reklamační protokol č. ZL2013/003175 ze dne 19. 8. 2013
• reklamační protokol č. ZL2013/003867 ze dne 8. 10. 2013
• reklamační protokol č. 1295899 ze dne 29. 10. 2013
• reklamační protokol č. 1295899 ze dne 7. 11. 2013 (podstrčen k podpisu, následně mnou roztržen)
• originální příslušenství mobilního telefonu Nokia E7 (nabíječka, kabel se sluchátkama, propojovací kabel k počítači, kabel k tv, flash kabel)
__________________________________________________________________________
Dnes (25. 11.) mi přišel od T-Mobilu dopis, ve kterém mi opět sdělují, že se při 4. reklamaci, dle vyjádření servisu, vada neprojevila a podmínky od odstoupení kupní smlouvy nebyly splněny, a že po určité době bude telefon zlikvidován, pokud si ho nevyzvednu.
Žádám vrácení peněz za nekvalitní mob. telefon.
|
Tweet |
Pokud prodejce reklamaci zamítá, musí spotřebiteli vrátit zboží v takovém stavu, v jakém ho k reklamaci převzal. Stav zboží při převzetí by měl být popsán v reklamačním protokolu.
V případě, že je zboží vráceno opravené, ale reklamace zamítnuta, se hovoří o tzv. faktickém uznání reklamace. Jestliže je reklamce uznána, musí být vyřízena v souladu s požadavkem kupujícího. Faktickým uznáním tedy dochází k obcházení zákona.
Se třemi uznanými reklamacemi, může spotřebitel při čtvrté reklamaci dle stávající konstantní judikatury žádat vrácení peněz, za předpokladu, že i tato čtvrtá reklamace bude uznána a bude se jednat o vadu, která brání řádnému užívání věci.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Hodnocení: