Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.1.2017 jsem reklamoval SD kartu Sony, z důvodu nemožnosti zapisovat či formátovat data jsem usoudil, že je karta vadná. Karta je v záruční době, tak jsem ji zaslal do reklamačního oddělení CZC spolu s adaptérem, který prakticky nemá na funkčnost karty vliv. Neměl jsem k dispozici originální adaptér, proto jsem přibalil od jiné firmy.
Následně došlo k posouzení reklamace ze strany reklamačních techniků CZC a usoudili, že reklamaci neuznají z důvodu nedodání originálního příslušenství, tedy právě onoho adaptéru. Karta mi byla zaslána zpět.
Prosím o zhodnocení a vyjádření, zda tento postup je dle zákona správný.
Děkuji
RAM Sony SR32UYA Micro SD (Class 10) - 32GB
Výměna zboží
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den.
Tento produkt byl zamítnut a vrácen zpět pro nekompletnost. Vámi dodaná redukce bohužel není ta, která byla součástí koupě. Tuto skutečnost i sám uvádíte výše.
Vzhledem k tomu, že z povahy zboží nám dodavatel u tohoto produktu zasílá výměnou nový kus, je potřeba dodat kompletní balení, včetně oné originální redukce.
Pakliže nám dodáte kompletní balení, bude možné reklamaci úspěšně dokončit.
Děkuji za pochopení.
Novosad Milan
Vedoucí reklamačního oddělení Příbram.
Dobrý den, bohužel si myslím, že stále jednáte v rozporu se Zákonem o ochraně spotřebitele, kde je řečeno, že prodávající může po spotřebiteli požadovat pouze dodání takového příslušenství, bez kterého nelze posoudit vadu věci. Pokud se tedy vada prokazatelně týká jen paměťové karty, nemůžete dodání adaptéru po spotřebiteli vyžadovat.
Je mi úplně jedno jaké jsou Vaše odběratelské vztahy, já budu stále trvat na výměně samotné karty bez příslušenství. Prosím tedy o přezkoumání Vašeho reklamačního rozhodnutí. Kartu jsem Vám schopen kdykoli poslat k posouzení. Děkuji
Pokud spotřebitel reklamuje věc hlavní, nemůže po něm prodávající požadovat také předání příslušenství k věci. Mohl by tak učinit jen v případě, je-li to nezbytné pro posouzení vady (z popisu stížnosti však toto nevyplývá, paměťovou kartu je možné odzkoušet i bez redukce). Požaduje-li prodávající k uplatnění reklamace hlavní věci i předání příslušenství, aniž by to bylo nutné, jedná se o omezení uplatnění práva z vadného plnění dle § 2174 občanského zákoníku a k takovému omezení se nepřihlíží. Spotřebitel může trvat na vyřízení reklamace i bez dodání příslušenství. Více informací k tomuto tématu je možné vyhledat na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-4439/reklamace-nabijecky-odevzdate-i-telefon?utm_source=novinky150615&utm_medium=email&e_id=212533&a_id=1657.
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci, výměnu součásti věci nebo dodání nové věci. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo pouze na bezplatné odstranění vady. Není-li možné vadu odstranit výše uvedenými způsoby, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Dobrý den.
Předmětná karta je dodávána včetně "redukce". V případě použití například do mobilního telefonu lze tedy "redukci" považovat za příslušenství. Ovšem v případě použít například ve fotoaparátu, je tato "redukce" nezbytná a tedy se stává věcí hlavní. Chápu to dobře ?
Proto si stále myslím, že v tomto případě je požadavek na kompletní balení je oprávněný.
Děkuji za Vaše stanovisko.
Milan Novosad
Vedoucí reklamačního oddělení Příbram.
Náš právní názor zůstává neměnný, stále považujeme "redukci" za příslušenství k věci hlavní. Hlavní funkcí paměťové karty je možnost ukládat data na toto medium. "Redukce" pouze umožňuje připojit medium i k dalším zařízením (zvyšuje se tedy konektivita věci hlavní), neovlivňuje však hlavní funkci paměťové karty.
Požadavek na dodání kompletního balení tedy považujeme za nepřiměřený.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.