Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:713
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#14608Neuznává reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2017, před 8 lety

Tomáš Halouzka

Znění stížnosti

Dne 24.09.2016 jsem zakoupil osobní automobil zn.WV Touran.Auto nejevilo žádné známky vad či poškození.Proč taky je to vůz dva roky starý.Auto jsem koupil v prodejně AAA Auto v Sokolově.Dne 09.01.2017 se nám auto pokazilo,odtah do servisu WV v Chebu.Provedena diagnostika vozu,výsledek porucha automatické převodovky,cena opravy 40000kč.Protože jsem měl auto jen 3,5měsíce tak jsem reklamoval závadu u prodejce,tato reklamace mě nebyla uznána i přesto,že mám ve smlouvě šestiměsíční záruční dobu.Takže auto zpět odtazeno domů,penize na opravu teď nemám,tento odtah jsem již hradil.Teď mě auto,které jsem koupil dětem,mám doma čtyři,stojí před domem


Produkt

Volkswagen touran 1,6 diesel,7-mistny,automat.převodovka,ročník 2014


Požadované řešení

Požadují uhrazení opravy v plné výši od společnosti AAA Auto a nebo vrácení vozu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2017 08:06, před 8 lety

Záruka na použité zboží (ojeté vozy) je 24 měsíců, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na době kratší, která ovšem nesmí být kratší než 1 rok podle § 2168 občanského zákoníku. Zákonná záruka za vady se vztahuje i na ojetý automobil a prodávající je povinen reklamaci uznat. Jedině, pokud by prodávající prokázal, že se jedná o vadu, o které spotřebitel před převzetím věděl, pak by mohl prodávající reklamaci zamítnout s odkazem na § 2170 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Muselo by tedy být v kupní smlouvě uvedeno, že automobil má spotřebitelem následně zjištěné závady.

Druhým důvodem, pro který může prodejce zamítnout reklamaci, by bylo tvrzení, že vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou automobil měl při převzetí ve smyslu § 2167 písm. c) občanského zákoníku. Je však opět na prodejci, aby toto prokázal, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že ve lhůtě 6 měsíců od převzetí věci byla věc vadná již při převzetí. I tak je ale při komunikaci s autobazarem vždy dobré obstarat si od servisního technika vyjádření, že daná vada nevznikla z důvodu běžného opotřebení vozidla.

Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2017 11:39, před 8 lety

Vážený pane Halouzko,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.2.2017 20:15, před 8 lety


Tomáš Halouzka

5AS0515

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.2.2017 11:50, před 8 lety

Vážený pane Halouzko,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Vada na vozidle, jak sám uvádíte, v době prodeje nebyla a vznikla až jeho dalším užíváním po ujetí cca 4,4tis. km a uplynutí 3,5 měsíce od doby zakoupení. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.2.2017 20:01, před 8 lety


Tomáš Halouzka

Mě se zdá,že Vaše tzv.společnost nenese odpovědnost za nic.Proč tedy dáváte záruku půl
roku od zakoupení automobilu.Auto mělo evidetně skrytou vadu,ale to Vy asi nevíte co to znamená.Takže když jsi v tomto státě koupím podle vás auto starší než dva roky,tak se musím modlit at mě něco neodejde,protože nikdo nenese za nic odpovědnost a to Vám vyhovuje.Prostě ZLODĚJNA PODPOROVANÁ STÁTEM.Hlavně,že máte reklamu v televizi,že se nestydíte.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.3.2017 14:18, před 8 lety

Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2017 11:36, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2017 09:05, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.