Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, již před delší dobou mě kontaktovala operátorka neurčené společnosti za účelem vyplnění zdravotního dotazníku (zdravá životospráva) po telefonu. Po delší době (cca po půl roce) volala operátorka zřejmě společnosti Helvetia Direct Marketing s.r.o., která mi nabídla jako poděkování za tehdejší vyplnění dotazníku ZDARMA zdravotní doplněk (doplněk stravy) s tím, že uhradím pouze poštovné ve výši cca 79 Kč. Žádné zboží jsem si tedy u této společnosti nikdy neobjednal. Když přišel balíček, poštovné jsem uhradil. Následně jsem obdržel několik upomínek od společnosti Helvetia s postupně navyšovanými částkami za zboží, které jsem si neobjednal a také nikdy neobdržel. V upomínkách bylo jako důvod uvedeno, že jsem neuhradil faktury ze dne 28.7.2016, 6.7.2016 a 16.6.2016, vždy na částku 149 Kč. V lednu letošního roku (2017) mi byla zaslána výzva od společnosti CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o. s tím, že mám uhradit částku ve výši 1.467 Kč jako dluh vůči společnosti Helvetia.
Předmět - specifikace zboží není v upomínkách společnosti vůbec uveden (uvedeno pouze zásilky).
Protože jsem si žádné zboží u společnosti Helvetia nikdy neobjednal a nikdy jsem vyjma první zásilky ZDARMA žádné zboží neobdržel, požaduji po společnosti Helvetia, aby si mě vyškrtla ze své databáze, aby mi předala záznam telefonního hovoru, ze kterého jasně vyplývá, že jsem si žádné zboží neobjednal, že nabídka byla učiněna jako odměna zdarma a dále předložení dokladů o tom, že mi bylo nějaké zboží od společnosti zasíláno a kdy mělo být dle společnosti na moji adresu doručeno. V neposlední řadě a především, žádám, aby po mě společnost Helvetia, potažmo CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o. přestala požadovat k úhradě částku 1.467 Kč a předložila mi doklad o tom, že věc je vyřešená a částku po mě již nebude požadovat.
Děkuji za pomoc při vyřízení mé žádosti.
S pozdravem
Martin Kaván
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda-li byla objednávka zboží učiněna a jaké informace zazněly v telefonickém hovoru. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo ze strany společnosti plněno, tedy, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu. Společnost si telefonický hovor se souhlasem spotřebitele nahrává a má o něm záznam.
Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.
Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
zákazníkovi byly na jeho adresu dopisem zaslány informace k hovoru a k zásilkám, které hradit nemusí. Pohledávka byla uzavřena.
Kdyby se na zákaznické oddělení obrátil hned po prvním dopisu k neuhrazeným zásilkám, mohlo být vyřešeno hned.
Je možné, aby dTest udělal nějakou osvětu a pomohl společnosti apelovat na zákazníky, aby se v případě jakýchkoliv nesrovnalostí neprodleně obraceli na zákaznickou linku? Kontaktní údaje mají na každém zaslaném materiálu.
Předejde se zbytečnému vyhrocování záležitostí, které se dají vyřešit jedním telefonátem či e-mailem a není nutné zahrnovat mediátory, jejichž úkolem by mělo být řešení závažnějších problémů.
Naše společnost se zákazníky komunikuje, jen o jejich požadavcích potřebuje vědět.
Děkujeme
S pozdravem
Helvetia Apotheke
Samozřejmě prvním krokem pro vyřešení sporu by mělo být kontaktování obchodníka přímo. Ne vždy se to však podaří (ať už z jakéhokoliv důvodu), proto mají spotřebitelé možnost podat stížnost i prostřednictvím našich webových stránek.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.