Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2. 12. 2016 jsem obdržel od uvedené společnosti mobilní telefon Sony Xperia ZR. Po vyzkoušení jsem zjistil, že mi nevyhovuje, osobně jsem ho vrátil v prodejně dne 9. 12. 2016. Peníze jsem však při předání nedostal a byly mi po urgenci zaslány na účet. Částka, kterou jsem po objednání zaplatil, byla 4.680,- Kč. Vráceno však bylo pouze 4.490,-. Rozdíl 190,- Kč dělá zaplacené poštovné. Informoval jsem prodejce, že požaduji i tuto částku. Rozdíl zdůvodnil výdajem za přehrání původního SW a vyčištění. K přehrání SW nebyl žádný důvod, jelikož zůstal stejný a rovněž tak čištění po jednom týdnu nebylo potřeba. Z vnější strany byl zcela očištěn od otisků a z vnitřní strany nemohlo za tak krátkou dobu dojít k znečištění. Prodejce při přebírání zpět neměl žádné výhrady k vnějšímu stavu telefonu. Proto trvám na tom, že jeho zdůvodnění je jenom výmluva, aby výdaj za poštovné nebyl k jeho tíži.
S pozdravem Kubiš Milan
Mobilní telefon Sony Xperia ZR, IMEI 356603051622679
Vrácení plné částky vč. 190,- Kč za poštovné.
|
Tweet |
Ustanovení § 1833 občanského zákoníku stanoví, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Snížení hodnoty zboží by musel podnikatel prokázat. Vrácená částka může být tedy ponížena jen v případě, že došlo ke snížení hodnoty zboží v důsledku nesprávného zacházení se zbožím. Jestliže spotřebitel vrátil zboží v pořádku, má právo na vrácení peněz za zboží i za poštovné.
Není přípustné, aby podnikatel spotřebiteli účtoval paušální poplatek za vrácení zboží. Požadování paušální částky je zcela v rozporu se zákonem. Doporučujeme požádat prodávajícího aby prokázal náklady, které mu vznikly s vrácením zboží. Pokud nebude schopen žádnou částku prokázat, stržení částky z vrácené ceny zboží je neoprávněné.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.